۱۸ میلیارد ریال کتاب در ‌نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه به فروش رسید

18 میلیارد ریال کتاب در ‌نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه به فروش رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: در مدت برپایی دهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه ۱۸ میلیارد ریال کتاب به فروش رفت که با وجود افزایش قیمت و کاهش تخفیف در عرضه کتاب‌ها این رقم قابل توجه است.

ابراهیم رحیمی زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 500 ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه حضور داشتند اظهار کرد: دهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه شامگاه گذشته به کار خود پایان داد و در مجموع روند برپایی نمایشگاه رضایتبخش بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش بازدیدها از دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه بیان کرد: در مدت یک هفته برپایی نمایشگاه کتاب کرمانشاه 570هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که این آمار نسبت به سال گذشته از رشد 70هزار نفری برخوردار است.

رحیمی زنگنه از اختصاص 6میلیارد ریال بن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه کتاب خبرداد و افزود: در مدت برپایی نمایشگاه 18میلیارد ریال کتاب به فروش رفت که با وجود افزایش قیمت و کاهش تخفیف در عرضه کتاب‌ها این رقم قابل توجه است.

وی با اشاره به برگزاری 18 برنامه جنبی در دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه گفت: برنامه‌های بی‌نظیر فرهنگی همچون جشن عید غدیر، حماسه حضور برای سالروز سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، گرامیداشت روز حافظ، کارگاه آموزشی زیباشناسی هنر، کارگاه تعزیه، کارگاه شعر و داستان، شب شعر کردی و غیره در نمایشگاه کتاب کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم کرمانشاه دارای ظرفیت‌های نهفته بسیاری هستند که گاهی متولیان فرهنگی را متحیر می‌کنند خاطرنشان کرد: اگر شاهد افزایش قیمت کتاب‌ها نبودیم مطمئنا فروش کتاب در نمایشگاه بسیار بیشتر می‌شد.

رحیمی زنگنه از اختصاص 25 غرفه برای انتشارات کرمانشاه در این نمایشگاه کتاب خبرداد و افزود: در مجموع فروش، استقبال، وجود عناوین و روند برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه موفقیت‌آمیز بود و ناشران بهتر و عناوین جدیدتری در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی در مورد برنامه‌ریزی برای استفاده تمامی ساکنان استان کرمانشاه از ظرفیت‌های نمایشگاه کتاب گفت: امیدواریم در سال آینده با کمک استانداری کرمانشاه سرویس‌هایی برای حضور ساکنان شهرستان‌های استان در این نمایشگاه مهیا شود.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon