دشمنی با آمریکا را از کودکی به دانش آموزان بیاموزید


دشمنی با آمریکا را از کودکی به دانش آموزان بیاموزید

خبرگزاری تسنیم: آیت الله نوری همدانی با تأکید بر آگاهی معلمان از مسائل سیاسی جهان گفت: معلم باید نگرش صحیح سیاسی داشته باشد و با دشمنی دشمنان اسلام و ایادی کفر در جهان آشنایی داشته باشد و این را از کودکی به فرزندان بیاموزد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران و کارمندان آموزش و پرورش استان قم به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: کار تعلیم و تربیت مهم‌ترین و ظریف‌ترین کار در عالم است.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اهمیت مسئله تعلیم و تربیت افزود: خداوند انسان را با استعدادهای فراوان آفریده و به فعلیت رساندن این استعدادها نیاز به تربیت صحیح دارد.

وی با تبیین تفاوت‌های میان انسان و حیوان در گفت: حیوانات با وجود غریزه ای که دارند نیازهای خود را برطرف می‌کنند و عجایب و شگفتی‌های بسیاری را به وجود می‌آورند اما خداوند انسان را مختار آفریده و باید خودش در راه تعلم گام بردارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انسان خلیفه‌الله است تصریح کرد: انسان با وجود مقام بالایی که دارد در آغاز تولد چیزی به همراه ندارد و با تعلیم و تربیت باید بیاموزد. بنابراین مربیان که سازندگان انسان‌ها می‌باشند کار بسیار مهمی دارند چراکه باروح انسان و کودک که بسیار ظریف است ارتباط دارند و این مسئولیت معلمان را سنگین‌تر کرده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به توفیق بسیار بالایی که خداوند به معلمان داده است افزود: اگر کودکان در مدارس خوب ساخته شوند در آینده کشور اثرات مثبتی دارند و اگر نادرست تربیت شوند آثار جبران ناپذیر به جا می‌گذارند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با تأکید بر اینکه معلمان باید چنین توفیقی را باید شکر و مسئولیت خود را درک کنند عنوان کرد: در کلام امیرالمؤمنین و در نهج‌البلاغه داریم معلم ابتدا باید خودش را تغییر بدهد و این از ساختن مردم هم مهم‌تر است.

وی به اشاره به شباهت کار روحانیت و معلمان در تربیت مردم گفت: تربیت کودکان باید طوری باشد که با احترام گذاشتن به معلم و استاد بزرگ شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به امانت بودن این شغل و فرزندان مردم در دست معلمان تصریح کرد: معلمان و اساتید باید بدانند در تربیت صحیح امانت خدا و مردم مسئول هستند و باید در قبال آن‌ها پاسخگو باشند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر آگاهی معلمان از مسائل سیاسی جهان تأکید کرد: معلم باید نگرش صحیح سیاسی داشته باشد و با دشمنی دشمنان اسلام و ایادی کفر در جهان آشنایی داشته باشد و این را از کودکی به فرزندان بیاموزد.

وی افزود: خداوند همه انسان‌ها را با فطرت الهی آفریده و معلمان باید از این فطرت استفاده کنند و به مسئولیت خود رسیدگی و افراد متعدی برای جامعه و کشور تربیت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon