فعال عربستانی: خواهان رسیدگی دادگاه استیناف به حکم آیت الله نمر هستیم

فعال عربستانی: خواهان رسیدگی دادگاه استیناف به حکم آیت الله نمر هستیم

خبرگزاری تسنیم: فعال حقوقی عربستانی در واکنش به حکم اعدام آیت الله "نمر باقر النمر" روحانی بارز شیعه عربستان گفت: قانون مبارزه با تروریسم عربستان آزادی بیان و اندیشه را ممنوع کرده است و این قانون باید اصلاح شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "احمد الراشد" فعال حقوقی عربستانی در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما گرفتار قانونی موسوم به قانون مبارزه با تروریسم هستیم قانونی که فعالان حقوقی و سیاسی را نیز تروریست می داند. ما خواستار اصلاح همه مواد این قانونِ ضد حق اندیشه و بیان هستیم.

الراشد درباره احتمال بازنگری دستگاه قضایی عربستان در حکم اعدام آیت الله نمر تصریح کرد: فرد محکوم به اعدام تا 30 روز پس از صدور حکمش برای درخواست تجدید نظر مهلت دارد ولی فقط دیوان عالی قضایی می تواند در حکم صادره تجدید نظر کند و متهم، وکیل و دادستان کل نمی توانند در جلسه دیوان عالی قضایی حاضر شوند؛ به همین دلیل ما خواهان رسیدگی دادگاه استیناف به حکم شیخ نمر هستیم.

وی درباره تأثیر حکم اعدام آیت الله نمر بر جامعه عربستان نیز افزود: حکومت عربستان به مردم اجازه اعتراض نمی دهد و دستگاه های امنیتی نیز به وکلا اجازه نمی دهند که در جلسات بازجویی از متهمان حضور داشته باشند.

این فعال حقوقی عربستانی گفت:  وکلا از حق حضور در جلسات بازجویی از موکلان خود برای جلوگیری از شکنجه آنها برخوردار هستند اما دستگاه های امنیتی به وکلا این اجازه را نمی دهند که کاری غیر قانونی است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان