پرداخت تمام معوقات خانواده‌های شهدا تا دوشنبه آینده

پرداخت تمام معوقات خانواده‌های شهدا تا دوشنبه آینده

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در همدان با بیان اینکه دیوار بی اعتمادی بین بنیاد شهید و خانواده‌های ایثارگران باید برداشته شود، گفت: تمامی معوقات خانواده‌های شهدا تا دوشنبه آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی ظهر امروز در جمع خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران همدان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بنیاد با آن رو به‌رو هستیم وجود دیوار بی‌اعتمادی بین بنیاد شهید و ایثارگران است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال برداشتن این دیوار بی‌اعتمادی هستیم گفت: به مدیران بنیاد و استان‌ها تأکید شده تا در خدمت جامعه ایثارگری بوده و صحبت‌های آنان را بشنوند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: 9 سال پیش 3 هزار و 500 میلیارد تومان به ایثارگران بدهکار بودیم که با پرداخت‌های صورت گرفته در مقاطع مختلف از سال گذشته، در حال حاضر 1700 میلیارد تومان از معوقات این قشر باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در حق خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان جفا شده است گفت: اول مهرماه معوقات آزادگان پرداخت شده و در 8 مهرماه نیز معوقات جانبازان پرداخت شد و دوشنبه هفته آینده نیز معوقات مربوط به خانواده‌های شهدا پرداخت می‌شود.

شهیدی درباره معوقات سال‌های 91، 92 و 93 گفت: این موارد دیون بوده که دولت باید اعتبار موردنیاز آن را تامین کند تا بتوانیم آن را به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل صندوق سلامت برای پرداخت کمک هزینه درمان به ایثارگران خبر داد و گفت: این صندوق بخشی از هزینه درمانی ایثارگران را تامین می کند.

وی درباره اشتغال فرزندان ایثارگران و شهدا نیز گفت: در حال حاضر 67 هزار فرزند شهید و ایثارگر از دیپلم تا دکتری در کشور وجود دارد که باید به درستی به کار گرفته شوند.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: از سال گذشته کارمندان مامور در بنیاد شهید و افراد با 30 سال خدمت در بنیاد شهید کنار گذاشته شده و نزدیک به سه هزار و 100 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران به کار گرفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر به دنبال استفاده از فرزندان شهدا در بدنه بنیاد شهید هستیم، عنوان کرد: 201 نفر از فرزندان شهدا در استان همدان که مراحل گزینش را پشت سر گذاشته‌اند از آبان ماه کار خود را آغاز می‌کنند ولی از ابتدای سال 94 به آنها حقوق پرداخت می‌شود.

شهیدی با اشاره به اینکه نیاز 11 میلیون نفر به اشتغال در کشور اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رئیس بنیاد شهید عضو شورای اشتغال کشور شده و این امر می‌تواند در بهبود بسیاری از امور اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران موثر باشد.

وی همچنین از اجرای طرح خوداشتغالی در بنیاد شهید تحت عنوان "تکات" خبر داد و گفت: در این طرح چند فرزند شهید و ایثارگر با همکاری یکدیگر اقدام به ایجاد یک کارگاه کرده و بنیاد شهید نیز بخشی از سرمایه آن را تامین می‌کند، این افراد متعهد می‌شوند تا در مدت پنج سال سرمایه بنیاد را بازگردانده و در نهایت مالک کارگاه تولیدی شوند.

شهیدی بر ثبت خاطرات جنگ توسط جانبازان، آزادگان و ایثارگران تاکید کرد و گفت: در جبهه‌های جنگ و ایام اسارت مسائل عجیبی وجود داشته که باید به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال اطلاعات و خاطرات به نسل آینده برای شناساندن ابعاد مختلف جنگ دارای اهمیت است، گفت: 850 هزار خانواده شهید، جانباز و آزاده در کشور داریم که می‌خواهیم خاطرات آنها را در قالب طرح "اسناد افتخار" به ثبت برسانیم.

شهیدی با اشاره به اینکه جمع‌آوری خاطرات شهدا در قالب این طرح به اتمام رسیده است، عنوان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حفظ شود چراکه رزمندگان بزرگترین خدمت را به انقلاب و اسلام داشتند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران متولیان انقلابند، بیان کرد: ایثار سال‌های گذشته آنان ثبات امروز کشور را به دنبال داشته است.

شهیدی با بیان اینکه تا ابتدای تابستان امسال 222 هزار و 865 شهید در کشور تقدیم انقلاب شده‌اند، گفت: این انقلاب برای کشور پرهزینه بوده و گران تمام شده است و باید قدر و ارزش آن را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور خانواده‌های 6 و 5 شهید داریم، تصریح کرد: در حال حاضر 164 خانواده دارای چهار شهید در کشور وجود دارد که ثبات امروز کشور مدیون این افراد و خانواده‌هاست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه صدام به دنبال این بود که سه روزه پایتخت را تصرف کند، عنوان کرد: تلاش رزمندگان و ایثارگران از این امر جلوگیری کرده و به دنیا فهماندند که پای خاک و کشور خود ایستاده‌اند.

شهیدی با تصریح بر اینکه رنج و ایثار رزمندگان با پول قابل جبران نیست، بیان کرد: بنیاد شهید برای حفظ فرهنگ ایثار، شهادت و خدمت به ایثارگران تشکیل شده و اگر به دنبال این هستیم که انقلاب حفظ شود باید این فرهنگ در جامعه مستمر باشد.

شهیدی خطاب به مدیران بنیاد در استان‌ها گفت: باید تلاش شود تا در بنیاد شهید هیچ گونه تبعیضی وجود نداشته باشد و یکی از دغدغه‌های فعلی این است که قانون خدمت‌رسانی به جانبازان کمتر از 25 درصد در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon