نبی: هزینه آوردن بنفیکا به ایران یک میلیون دلار بود/ حاشیه‌سازان بگذارند در جام ملت‌ها موفق می‌شویم

نبی: هزینه آوردن بنفیکا به ایران یک میلیون دلار بود/ حاشیه‌سازان بگذارند در جام ملت‌ها موفق می‌شویم

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که در صورت دور شدن حاشیه‌ها از این مجموعه تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا موفق شود.

مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اردوی تیم ملی فوتبال در پرتغال اظهار داشت: معتقدم تیم ملی یکی از بهترین اردوهای خود را برگزار کرده است و جا دارد از کی‌روش به دلیل اینکه علاوه بر هماهنگی یک کمپ اردویی خوب زمینه دو دیدار بسیار مفید برای تیم ملی را هم فراهم کرد، تشکر کنیم. 

وی افزود: به ویژه دیدار با بنفیکا که مقابل تیم اصلی آن برگزار شد، بسیار مفید بود و اگر ما می‌خواستیم بنفیکا را به ایران بیاوریم باید یک میلیون دلار هزینه می‌کردیم. فارغ از این مسائل این اردو به لحاظ فنی بسیار مثبت و خوب بود. در ادامه هم تیم ملی اردویی در تهران خواهد داشت و با کره جنوبی بازی خواهد کرد و پیش از اعزام به استرالیا اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید کرد: امیدواریم تمامی این مسائل به لحاظ فنی تأثیرات مثبتی روی تیم ملی داشته باشد تا بتوانیم در جام ملت‌ها نتایج لازم را کسب کنیم. البته به شرط آنکه حاشیه‌هایی که در این چند وقت اخیر ایجاد شده گریبان ما را رها کند تا رئیس و ارکان فدراسیون فوتبال بتوانند با آرامش کامل کار خود را پیش ببرند. در این صورت به امید خدا در جام ملت‌ها موفقیت خوبی را کسب خواهیم کرد. 

نبی در مورد دیدارهای تدارکاتی تیم ملی هم خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران در تهران با کره‌جنوبی روبه‌رو خواهد شد و در اردوی آفریقا هم دو دیدار تدارکاتی خواهد داشت که در تلاش هستیم یکی از این بازی‌ها با تیم ملی آفریقای جنوبی باشد و کی‌روش هم به همین دلیل عازم آن کشور شده است. ضمن اینکه دیگر دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل فلسطین در تهران و در روز یکشنبه 28 دسامبر(7 دی) برگزار خواهد شد. در نهایت ملی‌پوشان کشورمان عازم اردوی سیدنی خواهند شد که در تلاش هستیم تا در آن اردو هم با تیم ملی عراق بازی تدارکاتی داشته باشیم که البته این بازی هنوز قطعی نشده است. 

وی درباره هماهنگی بازی تدارکاتی ایران و سوئد هم یادآور شد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم را با فدراسیون فوتبال سوئد انجام داده‌ایم تا در نیمه دوم ماه مارس (اواخر اسفند) و در استکهلم سوئد این دیدار دوستانه برگزار شود. در حال حاضر مراحل اداری و پیگیری‌های مربوط به این بازی را انجام می‌دهیم و در صورت قطعی شدن این بازی تیم ملی یک هفته در سوئد حضور خواهد داشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا تیم‌های رده پایه فوتبال ایران بعد از چند دوره موفقیت در آسیا، امسال ناکام ماندند، به تسنیم گفت: یک سال و نیم بود که تمام فکر و ذکر فدراسیون درگیر مسائل تیم ملی بزرگسالان بود که در نهایت منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی شد و سپس اردوها و مسابقات تدارکاتی و جام‌جهانی برزیل را پیش رو داشتیم. با این حال فدراسیون فوتبال تدارک بسیار خوبی را طی یک سال و نیم گذشته، در رده پایه برای تیم‌های ایران مهیا کرده بود.

نبی ادامه داد: تیم ملی فوتبال جوانان پیش از حضور در مسابقات میانمار 37 کمپ اردویی داخلی و خارجی را برگزار کرد و با 28 تیم خارجی روبه‌رو شد. این تیم به ترتیب با عراق، امارات و قطر و مکزیک هر کدام دو دیدار داشت ضمن آنکه با تیم‌های چین، ایتالیا، عربستان، یونان، تاجیکستان، کویت، مغولستان و باشگاه‌های لیگ کشور چین هم بازی کرده بود. این تیم همچنین مقابل تیم‌های پایه‌ای سن‌پائولی آلمان قرار گرفت و سه بازی هم با تیم بلاروس داشت. 

وی افزود: تیم جوانان علاوه بر اینها با 10 باشگاه داخلی هم دیدار تدارکاتی برگزار کرد. تمامی این مسائل نشانگر آن است که فدراسیون حمایت جامع و کاملی از تیم جوانان انجام داده است. با توجه به بازگشت تیم جوانان و کادرفنی آن به کشورمان، عملکرد این تیم بررسی خواهد شد تا مشخص شود نقاط قوت و ضعف این تیم در مسابقات این دوره چه بوده که این نتایج رقم خورده است. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: عملکرد تیم المپیک هم به شدت توسط کمیته فنی رصد می‌شود و تمرکز کادرفنی این تیم بر روی راهیابی به المپیک 2016 است. امیدواریم با تکمیل اردوها این تیم بتواند در مسابقات انتخابی نتایج قابل قبولی بگیرد و به المپیک راه یابد. 

نبی درباره شائبه‌هایی که پیرامون منابع مالی فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود، به تسنیم گفت: بخشی از درآمد فدراسیون فوتبال از محل اسپانسرها و حامیان مالی است و بخشی هم از محل کمک‌های بلاعوض وزارت ورزش، AFC و فیفا تأمین می‌شود. 

وی ادامه داد: به تازگی بعضی از سایت‌ها به موضوع پولی پرداخته‌اند که عنوان شده از طریق فیفا و با واسطه امور خارجه به فدراسیون فوتبال پرداخت شده است. در این باره لازم است توضیح دهم که این مبلغ نزدیک به 400 هزار دلار بوده است و حدود 60 درصد آن مربوط به حق الزحمه داوران، ناظران داوری و همچنین مسئولان برگزاری مسابقات است که از ایران اعزام شده‌اند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: بخش دیگر هم 40 درصد باقی‌مانده است که به حساب امور مالی فدراسیون واریز شده و برای سفرهای برون‌مرزی تیم ملی مورد استفاده قرار گرفته است. بعضی از افرادی که با فدراسیون فوتبال دشمنی دارد در توهمات خودشان موضوعاتی را طرح کرده‌اند تا به هیئت رئیسه، رئیس فدراسیون و مجموعه همکاران ما توهین کنند اما همین جا از آنها می‌خواهم در رفتارشان تجدیدنظر کنند و دست از حاشیه‌سازی بردارند تا به فوتبال ملی کشورمان لطمه‌ای وارد نشود. 

نبی در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد حضورش در نشست AFC و نتایجی که برای فوتبال کشورمان در برداشت، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که مطرح شد در خصوص تقاضای ویزای استرالیا بود که در این باره صحبت کردیم تا تسهیلات لازم برای اعزام تیم ایران فراهم شود. به همین دلیل هفته آینده نشستی را با بخش کنسولی سفارت استرالیا خواهیم داشت تا در خصوص بحث ویزا و تسهیلاتی که می‌توانیم برای صدور ویزای تیم ملی فوتبال داشته باشیم رایزنی کنیم. امیدوارم با پیگیری این موارد نتایج مطلوبی هم به دست آوریم. 

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث تعداد نفرات اعزامی به استرالیا بود که استاندارد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص 50 نفر است اما در این دوره از جام ملت‌ها تعداد نفرات اعزامی را 34 نفر در نظر گرفته‌اند. ما در این بخش با کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کردیم که نتیجه مثبت نگرفتیم اما معتقدیم این تعداد باید حداقل به 45 نفر برسد تا تیم ملی ما با تعداد نفرات کامل اعزام شود. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: یک بحث دیگر موضوع توپ‌های نایکی ویژه مسابقات جام ملت‌ها بود که قرار است تا آخر همین ماه یعنی ماه اکتبر2014 ( اوایل آبان 1393)، آن را برای ایران بفرستند و از اردوی تهران در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار خواهد گرفت. 

نبی درباره اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، فهرست نهایی تیم‌ها باید تا 9 دسامبر2014 (18 آذر 1393) در اختیار این کنفدراسیون قرار بگیرد، توضیح داد: این زمان برای اعلام فهرست 50 نفره تیم ملی تعیین شده و ما می‌توانیم تا 50 بازیکن را به AFC معرفی کنیم تا در نهایت و در زمان برگزاری مسابقات 23 نفر اصلی تیم ملی ایران مشخص شوند. 

وی درباره اینکه استرالیا اعلام کرده از تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها مالیات خواهد گرفت، تاکید کرد: این موضوع جزو قوانین استرالیاست که از پاداشی که به بازیکنان و کادرفنی تیم‌های ملی تعلق می‌گیرد بخشی به عنوان مالیات به وزارت دارایی این کشور پرداخت شود. این موضوع با اعتراض ما و هر 14 تیم دیگر حاضر در مسابقات (به غیر از استرالیا) روبه‌رو شده است که امیدواریم این مسئله حل شود. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه به تسنیم گفت: پرداخت‌هایی که تحت عنوان پاداش در سایر مسابقات سال‌های گذشته صورت گرفته چه در تورنمنت‌های فیفا و چه در تورنمنت‌های AFC شامل چنین مقرراتی نبوده و این مقررات از نظر ما قابلیت اجرایی برای 16 تیم را نخواهد داشت و تیم‌های حاضر قبول نخواهند کرد که به پاداش‌های آنها مالیات تعلق بگیرد. امیدواریم این مشکل که اساساً هم کار درستی نیست، حل شود. 

نبی با اعلام خبر منتفی شدن عبور جام قهرمانی ملت‌های آسیا از ایران به تسنیم گفت: به دلیل اینکه کمیته اجرایی AFC نمی‌توانست در برنامه تنظیمی تجدیدنظر نکند و مسیر عبور این جام هم از قبل مشخص شده بود، این کمیته از فدراسیون فوتبال ایران عذرخواهی کرد و این جام به ایران نخواهد آمد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon