زندگینامه اولین مسئول آموزش نظامی حزب الله +عکس


زندگینامه اولین مسئول آموزش نظامی حزب الله +عکس

خبرگزاری تسنیم:سردار شهید کحالی بعد از رشادتها و ایثارگری های فراوان در ۲۳/۷/۷۳ در ایام شهادت حضرت زهرا(س)در محور عملیاتی مهاباد توسط افراد ناشناسی به فیض شهادت نایل آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهید ابوالقاسم کحالی متولد  1334در تهران است. سالهای پیش از انقلاب با آگاهی و بیداری به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت و در راه اندازی مبارزات علیه شاه نقش به سزایی داشت.

پس از ورود حضرت امام(ره)به شهر قم بعنوان محافظ امام راحل در رکاب آن بزرگوار بود و همزمان با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت آن درآمد.

پس از گذراندن دوره های مختلف به علت مهارت و تخصصش به عنوان مربی و مسؤل آموزش درضمینه تاکتیک جنگ های نامنظم و کلاسیک در  دانشگاه امام حسین(ع)مشغول به خدمت شد, به طوری که تعداد زیادی از نیروهای موثر در حال خدمت  کادر سپاه و رزمندگان از سراسر کشور توسط او آموزش داده شده اند.

شهید کحالی به علت جایگاه حساسش  در امر آموزش در  زمان عملیات خود را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب می‌رساند تا در عمل نیز شاگردان خود را آزموده و خود نیز کنار آن‌ها درحفظ پدافند منطقه تلاش می‌نمود و بعد از انجام فعالیت میدانی  مجدداً بر خلاف میل باطنی به  دانشگاه امام حسین(ع)  بر می‌گشت.

این شهید بزرگوار در عملیات‌هایی همچون  بیت المقدس و فتح المبین و .... و مناطق عملیاتی همچون سر پل ذهاب - بازی دراز- گیلانغرب و.... شرکت داشت؛ به طوری که خاطرات زیادی از رشادت‌هایش در ذهن دوستانش نقش بسته.

زندگینامه اولین مسئول آموزش حزب الله +عکس

وی درسال 61 با توجه به فرمان حضرت امام (ره) تحت عنوان قوای محمد رسول الله(ص) به همراه جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان به لبنان رفته و اقدام به آموزش نظامی و...اولین نیروهای حزب الله لبنان برای مقابله با رژیم غاصب اسراییل می‌نماید که در طول این سال‌ها به فیض جانبازی نایل آمد.

در سالهای پس از جنگ به عنوان اولین افراد به همراه جناب آقای دکتر حسن کامران (نماینده محترم مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی )به تحصیل در رشته جغرافیای سیاسی نظامی پرداخت وبا مسئولیت‌های گوناگونی از جمله مسئول آموزش نظامی و مسئول آموزش دانشکده علوم فنون و مسئول ایثارگران و معاونت مالی و اداری دانشکده جغرافیای سیاسی نظامی دانشگاه امام حسین(ع) و ... به انجام وظیفه پرداخت و نهایتا ماموریت در نیروی قدس را پذیرفت و این ماموریت سخت پلی شد تا ابولقاسم کحالی نیز به یاران دوران جنگ بپیوندد.

سردار شهید کحالی بعد از رشادتها و ایثارگری های فراوان در 23/7/73 در ایام شهادت حضرت زهرا(س)در محور عملیاتی مهاباد توسط افراد ناشناسی به فیض شهادت نایل آمد.

از این شهید بزرگواردو فرزند به نامهای محمد باقر و محمد جواد به یادگار مانده که هر دو در درس و زندگی موفق هستند.

منبع: بولتن نیوز

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon