سپر جزیره و نیروهای دریایی ضربتی دو نام با یک ماموریت ویژه

سپر جزیره و نیروهای دریایی ضربتی دو نام با یک ماموریت ویژه

خبرگزاری تسنیم: همزمان با ادامه موفقیت‌های جنبش انصارالله در مقابله با گروه‌های تکفیری و هماهنگی قابل توجه با پلیس و ارتش در حفظ امنیت در صنعا و مناطق دیگر، یک شبکه وابسته به عربستان سعودی از تهدید عربستان و متحدانش به دخالت نظامی در یمن خبر داده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه العربیه وابسته به عربستان از رویکرد نظامی شورای همکاری خلیج فارس با تشکیل نیروی دریایی ضربتی خبر داد که به زعم این شبکه، نقش بزرگی در روزهای آینده برای مقابله با شورشیان در یمن ایفا خواهد کرد.

این شبکه اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری، نیروی دریایی مشترکی تحت عنوان"مجموعه امنیت دریایی 81"(در اشاره به سال 1981 سال تشکیل شورای همکاری خلیج فارس)تشکیل می دهند که اتاق عملیات مشترک و فرماندهی دارد که به زودی اعلان موجودیت خواهد کرد و این نیرو بهترین و قوی ترین نیروی دریایی از نظر تکنولوژی و تجهیزات نظامی به شمار می رود.

این شبکه به دخالت نظامی بیگانگان در منطقه و حمایت آنها از تشکیل این نیروی دریایی مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و هماهنگی مشترک برای حمایت از امنیت تنگه باب المندب و تنگه هرمز به زعم این شبکه اشاره کرده است.

سرلشگر احمد یوسف مشاور وزیر دفاع کویت با اعلام تصمیم کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تشکیل نیروی دریایی مشترک مدعی شده است این نیرو برای مقابله با آنچه تلاش ایران یا حوثی ها برای هدف قرار دادن امنیت ملی خلیج فارس خوانده شد، تشکیل شده است.

وی با اشاره به نقش نیروهای به اصطلاح سپر جزیره در سرکوب قیام مردم بحرین در سال 2011، تهدید کرد که نیروی جدید در حوادث یمن نقش ایفا خواهد کرد، اما این بار به صورت علمی تر و با تجهیزات و تسلیحات بیشتر خواهد بود.

 جوسازی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان علیه ایران و ادعای وی درباره دخالت ایران در این کشور از افزایش احتمال ماجراجویی جدید سعودی ها در یمن برای مهار انقلاب مردم این کشور حکایت می کند.

تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تشکیل نیروی جدید و تهدید آنها به دخالت نظامی در یمن آغاز مرحله جدید از مناقشات منطقه ای است که کشورهای عربی برای آن آماده می شوند.

تدابیر انصار الله برای حفظ امنیت و ثبات یمن و مبارزه با تروریسم

احتمال دخالت نظامی شورای همکاری خلیج فارس به رهبری عربستان در یمن در حالی است که نیروهای انصارالله شاخه سیاسی حوثی ها تاکنون طرح های خرابکارانه تروریست های تکفیری را ناکام گذاشته و با همکاری نیروهای ارتش و پلیس، به حفظ امنیت و ثبات در صنعاء و دیگر مناطق می پردازند.

یک عضو دفتر سیاسی انصارالله با بی اساس خواندن شایعات برخی رسانه ها مبنی بر تلاش این جنبش برای کنترل پایتخت یمن تاکید کرده بود که این نیروها پس از کشف طرح های دشمنان برای حمله به یمن در کنار نیروهای امنیتی قرار گرفته تا امنیت و ثبات را در صنعاء برقرار کنند.

علی القحوم تاکید کرده است نیروهای انصارالله تا زمانی که ثبات و امنیت به طور کامل در صنعاء برقرار و دولت جدید تشکیل شود و ارتش هم به وظیفه خود به صورت کامل عمل کند، در پایتخت حضور خواهند داشت.

این عضو جنبش انصارالله با رد ادعای رسانه های همسو با سعودی ها تاکید کرده است انصارالله به حفظ امنیت و ثبات یمن پایبند است و نمی خواهد وظایف دولت را انجام دهد، اما به دلیل اینکه یمن هدف قرار گرفته، در کنار دستگاه های نظامی و امنیتی قرار گرفته تا خطر را از مردم دور کند.

تدابیر حوثی ها برای حفظ امنیت و ثبات یمن از طریق همکاری با ارتش و پلیس در حالی ادامه دارد که تروریست های تکفیری مورد حمایت رژیم های مرتجع عرب همچنان به اقدامات خشونت آمیز و حملات به تاسیسات زیربنایی و مردم یمن ادامه می دهند، اقدام این افراد در منفجر کردن خط لوله صادرات نفت در راستای تلاش آنها برای متشنج کردن اوضاع یمن و تحریک افکارعمومی علیه انقلابیون قرار دارد.

کمیته های مردمی جنبش انصارالله موفق شدند منطقه رداع در استان البیضا یمن را از وجود تروریست های تکفیری پاکسازی کرده و امنیت و ثبات را به آن بازگردانند.

ادامه سنگ اندازی در برابر انقلاب مردم

تحرکات خشونت آمیز و خونین گروه های تکفیری علیه مردم و نیروهای ارتش یمن نشان می دهد که حامیان این گروه ها درصدد مهار انقلاب و یا دور زدن آن همانند سال 2011 از طریق به خشونت کشیدن تحرکات مسالمت آمیز مردم هستند.

اخیرا یک گروه تکفیری تروریستی همسو با القاعده مسئولیت حمله انتحاری به تجمع معترضان در صنعاء پایتخت یمن را برعهده گرفت.معترضانی که برای تظاهرات علیه اقدام عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری انتقالی یمن در مامور کردن احمد عوض بن مبارک برای تشکیل دولت جدید آماده می شدند، ناگهان با حمله فردی روبرو شدند که خود را در میان تظاهرکنندگان منفجر کرد و ده ها نفر را به خاک و خون کشید، همزمان در منطقه ساحلی بروم در استان حضرموت یک تروریست انتحاری خودرو بمبگذاری شده خود را در ورودی پادگان ارتش منفجر کرد که به کشته شدن 20 سرباز و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شد.

گروه تروریستی تکفیری موسوم به جماعت انصارالشریعه وابسته به القاعده یمن در بیانیه ای، عامل این حمله انتحاری را فردی به نام ابومعاویه الصنعائی معرفی کرد که خود را در میدان التحریر صنعاء منفجر کرد و منجر به کشته شدن 50 نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر از معترضان شد.
این تروریست زمانی خود را منفجر کرد که ده ها هزار نفر از قشرهای مختلف مردم در حال حرکت به میدان التحریر صنعاء بودند تا در تظاهرات گسترده علیه دخالت های بیگانگان در امور یمن و حمایت از مطالبات انقلاب مردمی شرکت کنند، تظاهراتی که رهبری آن را جنبش انصارالله برعهده دارد.

این حمله تروریستی با موج گسترده محکومیت در سطح رسمی و مردمی و منطقه ای و بین المللی روبرو شد.

انفجار خونین در میدان التحریر صنعاء پرده از چهره زشت تروریست های تکفیری برداشت که همچنان به ریختن خون انسان های بیگناه و کشتار آنها تحت پوشش دین ادامه می دهند.

رسانه های سعودی که معمولا در تبلیغ گروه های تروریستی تکفیری پیشتاز هستند، عامل جنایت اخیر صنعاء را یک تشکل جدید یمنی دانستند که وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش است.

روزنامه الوطن، با جهادی خواندن گروه تکفیری موسوم به "انصارالدوله الاسلامیه فی جزیره العرب" به عنوان عامل ارتکاب جنایت اخیر در صنعا نوشت این گروه جهادی جدید تهدید کرد تا آخرین قطره خون با گروه الحوثی می جنگد.

تبلیغ این گروه تروریستی تکفیری و توصیف آن به عنوان گروه جهادی از سوی رسانه های سعودی و انتشار بیانیه تهدید آمیز آنها علیه بخش عمده ای از جامعه یمن در راستای تلاش های هدفمند برای شعله ور شدن آتش فتنه مذهبی در یمن صورت می‌گیرد.

گروه تکفیری انصارالدوله الاسلامیه فی جزیره العرب با پوشیدن نقاب حمایت دروغین از اهل سنت برای توجیه جنایات خود تهدید به قتل عام آن بخش از جامع یمن کرده است که منفور آل سعود هستند. یعنی کشتار کسانی که آل سعود، آنها را بزرگترین دشمن و مانع اهداف خود در یمن می دانند.

اما این انفجار تروریستی مانع اعتراضات مردم و تظاهرات گسترده آنها نشد و مردم به اعتراضات خود علیه تلاش هایی که برای مهار انقلاب انجام می شود، ادامه دادند.

اما عاملان انفجار تروریستی در میان معترضان چه اهدافی را دنبال می کنند و چه ارتباطی با طرف های خارجی مخالف انقلاب مردم یمن دارند؟
معرفی احمد بن مبارک از سوی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور انتقالی یمن به عنوان نخست وزیر جدید یمن بلافاصله با مخالفت های جریان های مردمی و سیاسی روبرو شد و آنها، بن مبارک را فرد سفارش شده از سوی بیگانگان به ویژه آمریکا و ناقض توافقات گفتگوهای ملی با هدف دور زدن خواسته های مردم انقلابی یمن دانستند و همین مخالفت ها سبب شد تا بن مبارک خود از انجام این ماموریت عذرخواهی کند.

سازمان دهندگان اعتراضات مردمی در صنعاء، بلافاصله سازمان اطلاعات آمریکا(سیا) و دستگاه های وابسته آن در یمن را مسئول حمله به تظاهرکنندگان معرفی کردند.

تظاهرات گسترده مردم یمن با وجود انفجار تروریستی در محل برگزاری تظاهرات نشان داد آنها بر ادامه پیگیری مطالبات مشروع خود در انقلاب مسالمت آمیزی که علیه فساد و ظلم حاکمیت آغاز کردند، پافشاری می کنند و این گونه اقدامات خشونت آمیز گروه های تکفیری مورد حمایت آمریکا و متحدانش مانع اعتراضات آنها نشده است.

ساعاتی پس از این حمله تروریستی و پیش از تجمع دوباره مردم یمن در میدان التحریر صنعاء، کمیته ای که هدف خود را پایان دادن به تنش های اخیر اعلام کرده، از منصرف شدن بن مبارک از ماموریت تشکیل دولت جدید با توجه به شرایط حساس یمن خبر داده بود.

طلال عقلان از سازمان دهندگان تظاهرات گسترده اخیر مردم یمن تاکید کرده است پس از سخنرانی عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله برای کسانی که به دخالت های آمریکا و متحدانشان امید بسته اند، واضح و آشکار شد که جایی برای اجرای طرح های آنها در یمن وجود ندارد و اعتراضات مردم یمن نشان داد که دخالت آنها در امور کشورشان را هرگز بر نمی تابند.

تکفیری ها که در سوریه و عراق نشان دادند از ارتکاب هر جنایت وحشیانه در حق انسان های بیگناه از سر بریدن و مثله کردن تا هتک حرمت زنان و نوامیس، از منفجر کردن مساجد و حسینیه ها و کلیساها تا منفجر کردن مراقد انبیاء و صحابه و نبش قبور و قتل علمای دینی ابایی ندارند، در یمن هم از ارتکاب جنایات وحشیانه علیه انسان های بیگناه ترسی به خود راه نمی دهند، حمله انتحاری تروریست های تکفیری به تجمع معترضان در صنعاء از جمله این جنایات است که نشان می دهد وهابیت همچنان بر ارائه نسخه خشن و ضد انسانی از اسلام که تاکنون فجایع و مصایب بی شماری را برای مسلمانان در کشورهای مختلف به وجود آورده است، پافشاری می کند، نسخه ای که بارها در یمن تکرار شده است.

ماجد حاتمی تحلیلگر عرب تصریح می کند همه می دانند که اشتیاق برای کشتار و ایجاد هرج و مرج و ویرانی جزء ذات وهابیت است و هیچ ارتباطی با انصارالله در یمن یا حزب الله در لبنان ندارد، نگاهی به اوضاع لیبی، تونس، الجزایر، سومالی و کشورهای دیگر بیندازیم، جایی که هیچ گروه یا حزبی که بتوان آن را شیعی توصیف کرد، در این کشورها حضور ندارند که برخی بخواهند فرهنگ مرگ و ویرانگری و کشتار را به سبب نسخه مخدوش شده از اسلام سیاسی توجیه کنند.

شکی نیست که برخی کشورهای همسایه یمن به ویژه عربستان هر چند در ظاهر از توافق صلح و مشارکت در این کشور استقبال کرده اند، اما به نظر می رسد آنها در عمل از بلایی که بر سرشان در یمن آمده و متحدانشان در موضع ضعف و انفعال قرار گرفته اند، ناخرسند هستند و به دنبال گزینه های دیگری می گردند تا بار دیگر زمام امور را به دست مزدوران خود بسپارند. گروه های تروریستی تکفیری در یمن هم کسانی را هدف قرار داده و می دهند که دشمن این کشورها هستند و می توان گفت تحرکات و اقدامات این گروه ها بیشتر با اهداف آنها همسو است تا مردم این کشور .

محمد عبدالسلام تحلیلگر یمنی می‌گوید کشورهای همسایه یمن در تعامل با وضعیت جدید یمن دو گزینه بیشتر ندارند یا تقابل یا تعامل و به اعتقاد من گزینه تقابل و رویارویی به نفع این کشورها نیست و هیچ کس نمی تواند هزینه های سیاسی چنین گزینه ای را علاوه بر هزینه های مادی و انسانی آن تحمل کند.

این تحلیلگر یمنی در ادامه به عربستان و دیگر کشورهایی که بخواهند بر گزینه تقابل و رویارویی با انقلاب مردم یمن به رهبری انصارالله اصرار کنند، هشدار می دهد که رویارویی و تقابل، راه را به روی نبردهای بیهوده و بی نتیجه ای باز خواهد کرد که پایانی برای آن نمی توان تصور کرد و پیامدهای آن هم تنها به داخل یمن محدود نخواهد شد و نتایج نهایی آن خسارت و شکستی برای همه خواهد بود.

شعارهای مردم یمن و مطالبات مشروعشان باید برخی همسایه های ناآرام و عصبانی را متوجه این حقیقت کند که اوضاع امروز یمن بیشتر نتیجه حمایت های نامحدود آنها از کسانی است که مردم یمن، خیزش خود را انقلاب علیه ظلم و فساد حاکمان وابسته به این همسایه ها توصیف کرده اند.

مردم یمن با تمام مذاهب و جریان هایش همانطور که عبدالملک الحوثی گفته است، بر خواسته های مشروع خود پافشاری می کنند و هرگز از آن منصرف نخواهند شد .

به گفته عبدالملک الحوثی، برخی قدرت های خارجی برای مانع تراشی در برابر انقلاب و تحقق خواسته های مردم یمن تلاش می کنند.

مردم یمن به گفته الحوثی دو گزینه بیشتر ندارند، یا شکست بخورند و یا رو به جلو حرکت کنند تا به اهداف مشروع انقلابی که مختص یک طایفه خاص نیست و همه جریان ها و مذاهب را در بر می گیرد، از راه مسالمت آمیز دست یابند.

تهدید آشکار مشاور وزیر دفاع کویت به دخالت نظامی شورای همکاری خلیج فارس در یمن از طریق تشکیل نیروی دریایی ضربتی و سرکوب انقلاب مردم این کشور همانند انقلاب مردم بحرین در سال 2011 در کنار تشدید تحرکات خشونت آمیز گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت سعودی ها علیه مردم و نیروهای ارتش نشان می دهد که این طرف ها درصدد مهار انقلاب و یا دور زدن آن همانند سال 2011 از طریق نظامی و گروه های تکفیری مورد حمایت خود هستند که در این راه بهترین گزینه برای خنثی کردن این اقدامات به گفته الحوثی، اتحاد و همبستگی مردم یمن و هوشیاری در برابر توطئه ها و تحرکات فتنه افکنانه گروه های تکفیری است .

تصمیم و اقدام ماجراجویانه عربستان و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای دخالت نظامی احتمالی در یمن به بهانه به خاطر افتادن امنیت منطقه، واکنش آشکار به موفقیت های پیاپی جنبش اعتراضی و انقلابی مردم یمن به رهبری انصارالله است که رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس آن را تهدیدی علیه حاکمیت خود می دانند، هر چند آن را در پوشش تهدید امنیت خلیج فارس اعلام می کنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت