مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر ‌افزایش یابد

مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر ‌افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مشگین شهر در مجلس‌ گفت: مشوق‌های‌ سرمایه‌گذاری به‌ویژه در مناطق محروم همچون مشگین شهر باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یونس اسدی عصر امروز در بازدید از طرح‌های اقتصادی و تولیدی چند سرمایه گذار در مشگین شهر، اظهار کرد: ما در سطح ملی، استانی و شهرستانی برای غلبه بر مشکل بیکاری و بها دادن به رونق اقتصادی راه چاره ای جز گرایش به جذب سرمایه گذاران و سرمایه های سرگردان نداریم و باید کانون توجهمان را به سمتی سوق دهیم تا بیشتر و بهتر بتوانیم زمینه های حرکتی موثر و مفید را برای ایجاد سرمایه گذاری های کلان به وجود آوریم.

وی مبنای توسعه پایدار را مناطق روستایی و زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران را ایجاد زیرساخت های قوی دانست و گفت: ما در هر دو حوزه دچار مشکلات و نواقصی هستیم به طوری که ضریب جذب سرمایه گذاری ها در مناطق محروم پایین تر از سرانه متوسط کشوری است.

اسدی تصریح کرد: با ممنوع شدن سرمایه گذاری های دولتی و عدم رغبت سرمایه گذاران شبه دولتی به یقین مناطق محروم کمتر می توانند از صنایع مادر و بزرگ استفاده کنند که به یقین راه اندازی این مجموعه ها می تواند بخش عظیمی از ظرفیت های اشتغال را مهیا کند.

وی بیان کرد: در مجلس طرحی در حال آماده است تا دولت را ملزم کنیم در برنامه ششم توسعه بیشترین توجه و بها را به مناطق کمتر توسعه یافته بدهند چرا که برای ما قابل قبول نیست ‌برخی از استان ها همچنان بهره مند از حضور سرمایه گذاران کوشا و فعال باشد اما برخی از استان ها نتوانند از این مزیت استفاده کنند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان مشگین شهر پایلوت کشاورزی و گردشگری کشور است و قرار است برای تامین زیرساخت ها در این حوزه منابعی اختصاص یابد که امیدواریم با تامین این زیرساخت ها جذب سرمایه گذاری ها به شایستگی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon