جذب سرمایه‌گذار در مناطق محروم اردبیل عملیاتی شود

جذب سرمایه‌گذار در مناطق محروم اردبیل عملیاتی شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش و کوشش برای ورود سرمایه‌گذاران به منطقه محروم خلخال و کوثر در یک سال اخیر با ناکامی رو به رو بوده و ما نتوانستیم به شکل واقعی و عملیاتی سرمایه گذاری را جذب کنیم.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت و گو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار کرد: با وجود وارد آمدن خسارات متعدد به کشاورزان و روستائیان از محل وقوع سیل، خشکسالی و سرمازدگی در یک بی عدالتی آشکار شاهد جبران خسارت در برخی از مناطق و بی‌توجهی به منطقه دیگر نظیر خلخال و کوثر بودیم در حالی که 70 درصد مردم مناطق جنوب استان از طریق تولیدات کشاورزی دامی و باغی امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساکنان این دو شهرستان در دو سال گذشته ریالی از محل جبران خسارات وارده به مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه دریافت نکرده اند، گفت: مشکل بیکاری همچنان آزاردهنده است به طوری که خیل عظیم بیکاران در منطقه منتظر حضور سرمایه گذاران و ایجاد تحول اساسی در این حوزه هستند تا شاخصه های توسعه یافتگی این استان بیش از گذشته تقویت شود.

جعفری بنه خلخال بیان کرد: در سال های اخیر به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم هیچ اتفاق خاصی در جذب سرمایه گذاران رخ نداده و حتی برخی انگیزه ها در این زمینه از بین رفته است در حالی که انتظار می رود بیش از هر زمان دیگر و به ویژه در تقسیمات کشوری، مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد تا با انگیزه مضاعف شاهد حضور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مولد باشیم.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به محدودیت منابع و امکانات در مبارزه و مقابله با سوداگران مرگ تصریح کرد: برخورد انتظامی تنها راه حل در این زمینه نیست بلکه بهتر است به کارهای فرهنگی و تبلیغی دست زد تا از این طریق بتوان برخی انحرافات به وجود آمده را برطرف کرد.

وی اجرای لایحه خدمات کشوری را در ارتقای روستاها به شهرها و بخش ها به شهرستان ها ضروری دانست و گفت: بسیاری از روستاها و شهرهای ما مستحق ارتقای درجه هستند که امیدواریم این اتفاق به شایستگی بیفتد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث استخدام هزار نفر از قبول شدگان در آزمون اظهار کرد: این کار نیازمند توجه جدی دولت است تا موانع و مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon