اجرای قانون جامع ایثارگری تا پایان سال/ پرداخت تمام مطالبات خانواده‌های شهدا تا دوشنبه هفته جاری

اجرای قانون جامع ایثارگری تا پایان سال/ پرداخت تمام مطالبات خانواده‌های شهدا تا دوشنبه هفته جاری

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای قانون جامع ایثارگری تا پایان امسال خبر داد و گفت: امیدوارم تا دوشنبه هفته جاری مطالبات خانواده‌های شهدا پرداخت شود.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار کرد: قانون جامع ایثارگران توسط مجلس مصوب و ابلاغ شده اما چند سالی است که به علت بار مالی سنگین اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور اسفند ماه سال گذشته این قانون را ابلاغ و خواستار اجرایی شدن آن بود، گفت: برخی موارد این قانون جامع اجرایی شده ولی برخی نیاز به تدوین آیین نامه برای اجرا دارد.

شهیدی با اشاره به اینکه 40 ماده قانون جامع ایثارگری نیاز به تدوین آیین‌نامه دارد، تصریح کرد: 29 آیین نامه تدوین و به دولت ارسال شده، هم اکنون این آیین‌نامه‌ها در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: مابقی مواد قانونی نیز در حوزه حقوقی و پارلمانی در حال بررسی است که در صورت آماده شدن براساس وعده‌ای که به ایثارگران داده شده و بر مبنای دستور رئیس‌جمهور، تا پایان امسال این قانون به طور کامل اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره ساماندهی گلزارهای شهدا نیز گفت: در سه سال گذشته بودجه‌ای که دولت برای ساماندهی گلزار شهدا در نظر گرفته بود تخصیص نیافته بود.

وی با عنوان اینکه سال گذشته بنیاد شهید بودجه‌ای تامین کرده و از ابتدای امسال تخصیص آن را شروع کرد، بیان کرد: 19 هزار و 613 گلزار شهدا در سراسر کشور وجود دارد که به سبب مشکلات مالی و کمبود اعتبار هشت هزار و پنج گلزار معطل مانده و کاری در آن‌ها انجام نشده است.

شهیدی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساماندهی 582 گلزار در دست اقدام است، عنوان کرد: مقداری بودجه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها داده شده و مجلس نیز اعتباری برای ساماندهی گلزارهای شهدا که استانی بوده، در نظر گرفته است.

وی درباره پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران نیز گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید توانستیم تا 20 روز گذشته تمامی بدهی‌های آزادگان و جانبازان را بپردازیم.

شهیدی تصریح کرد: تنها بدهی خانواده‌های شهدا باقی مانده که رئیس جمهور اعلام کرده‌اند تا پایان مهر ماه پرداخت می‌شود ولی امیدوارم تا دوشنبه هفته جاری مطالبات خانواده‌های شهدا نیز پرداخت شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره مشکلات موجود در زمینه دارو و درمان ایثارگران گفت: بیمه‌ها گاهی برخی اقلام دارو را قبول ندارند و از این رو صندوق سلامت در بهمن ماه سال گذشته در بنیاد تاسیس شده و بودجه ای برای این منظور تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: به استان‌ها نیز اعلام شد اگر ایثارگری در تامین دارو مشکل داشت به این صندوق اعلام شود تا بتوان از این طریق بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon