عربستان در صورت اعدام شیخ نمر منتظر تحریم‌های امت اسلامی باشد

عربستان در صورت اعدام شیخ نمر منتظر تحریم‌های امت اسلامی باشد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر عربستان بخواهد دست از پا خطا کرده و عالم برجسته، شیخ نمر را اعدام کند باید منتظر تحریم عالم اسلام علیه منافع خودش باشد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: اگر عربستان بخواهد دست از پا خطا کرده و عالم برجسته، شیخ نمر را اعدام کند باید منتظر تحریم عالم اسلام علیه منافع خودش باشد چرا که بارها تذکر داده‌ایم که هر چه سریع‌تر علمای زندانی در عربستان، بحرین و سایر کشورهای منطقه باید از حبس بیرون بیایند.

وی افزود: عربستان که دست پرورده تروریست‌های منطقه‌ای و حامی بی جیره و مواجب آمریکا است با برخی اقدامات نابهنجار خود زمینه بروز اختلاف بین شیعه و سنی را فراهم کرده در حالی که این کشور مزدورصفت باید مراقب برخی نفوذهای داخلی خود باشد چرا که در حال حاضر عربستان گرفتار درگیری منطقه‌ای و داخلی است که به یقین ادامه این روند طغیاتی علیه این رژیم وابسته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به سران عربستان بیان کرد: انتظار ما این است که این کشور حرمت مرکزیت مراکز مقدس اسلامی را حفظ کند و بازیچه دست آمریکایی‌ها نشود چرا که اگر بخواهد حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کند در واقع این اقدام مانند آتشی می‌شود که شعله‌های آن سران مزدورصفت این کشور را در آتش خشم خود می‌سوزاند.

وی از کاهش روابط ایران با عربستان در صورت اجرای این حکم غیرقانونی خبر داد و گفت: این اعدام در صورت اجرا سبب می شود تا در مناسبات سیاسی و منطقه‌ای ایران و عربستان برخی تغییرات و تاثیرات را شاهد باشیم اما بهتر است اقدام آل‌سعود بیشتر از این عالم اسلام را با اقدامات نابخرادانه خود جریحه‌دار نکنند و هرگز در صدد ضربه زدن به جایگاه تنزل یافته خود نباشند.

غرب ماهیت اسرائیل خبیث را می‌داند

حقیقت‌پور در مورد برخی اقدامات اخیر انگلیسی‌ها در به رسمیت شناختن دولت فلسطین تصریح کرد: این کار باید بیشتر از این توسط کشورهای اروپایی انجام می شده چرا که حکومت قانونی فلسطین یک واقعیت غیرقابل‌انکار است و برخلاف تصور استکباری نقشه فلسطین هیچ وقت از روی نقشه جهان پاک نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه غرب بیش از هر زمان دیگر به ماهیت پلید رژیم غاصب صهیونیست پی برده و به آن واقف است، افزود: تمامی سرزمین فلسطین متعلق به مردم این دیار بوده و رژیم صهونیست حضور نامشروع در منطقه داشته که به یقیق باید این منطقه را ترک کند.

وی با تشریح اینکه هر چند انگلیسی‌ها خود تشکیل‌دهنده نقطه نامشروع رژیم صهیونیست هستند که از ترکیب پان‌ترکیسم و پان‌عربیسم هویت آن به وجود آمده است، اظهار کرد: کشورهای غربی با مطالعه تاریخ شکل‌گیری سرزمین فلسطین باید این سرزمین و دولت قانونی آن را به رسمیت بشناسند و در نقطه مقابل به جعلی بودن رژیم صهیونیستی حکم و رای واقعی بدهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon