اعدام آیت‌الله نمر رژیم سعودی را ساقط خواهد کرد/ نهادهای حقوق بشری مُرده سیاسی‌اند

اعدام آیت‌الله نمر رژیم سعودی را ساقط خواهد کرد/ نهادهای حقوق بشری مُرده سیاسی‌اند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نهادهای حقوق بشری در مورد صدور حکم اعدام شیخ نمر نقش مُرده سیاسی را ایفا می‌‌کنند، گفت: در حال حاضر عملکرد نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری به گونه‌ای است که گویا این نهادها مُرده‌اند.

عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در واکنش به صدرو حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر توسط رژیم آل سعود، این حکم را ضد حقوق بشری دانست و گفت: صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر، به عنوان یک عالم و مرجع شیعی با همه بندهای آزادی بیانی که نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری که از آن دم می‌زنند، در تضاد است.

وی با بیان اینکه صدرو حکم برای آیت‌الله شیخ نمر در مرحله صدور حکم است و دیوان عالی عربستان هم آن را تأیید کرده است، افزود: حقیقت موضوع این است حتما آیت‌الله نمر یکی از آرزوهایش این است که در راهی که آغاز کرده، به شهادت برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه همه آزادی‌خواهان، شیعیان جهان و مسلمانانی که به معنای واقعی مسلمان هستند، چه اهل سنت و چه اهل تشیع، از صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر ناراحت و ناراضی هستند، تأکید کرد: با توجه به اینکه صدور حکم اعدام برای این عالم شیعی خشم ملت‌های آزادی‌خواه و مسلمان را برانگیخته و هنوز این حکم اجرا نشده است، قطعا پس از اجرای حکم ملت‌های مسلمان عکس‌العمل سنگینی از خودشان بروز خواهند داد.

حیدرپور با بیان اینکه در صورت اجرای حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر توسط رژیم آل سعود، این رژیم با اعتراضات مردمی سقوط خواهد کرد، اظهار داشت: بنده معتقدم که اجرای این حکم آغاز حرکت نزولی و سقوط قطعی رژیم آل سعود خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبیعتا دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر توسط رژیم آل سعود را محکوم می‌کند، تأکید کرد: از دستگاه‌های مربوطه و وزارت خارجه می‌خواهم که مراتب اعتراض ملت ایران را به گوش جهانیان و نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی نظیر سازمان ملل و کمیته حقوق بشر این سازمان برسانند و بگویند که آنها باید بیدار و هوشیار باشند که رژیم سعودی چنین رفتار جنایتکارانه و جفاکارانه‌ای در قبال عالم شیعی که فقط درصدد امر به معروف و نهی از منکر بوده را مرتکب می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی در زمینه صدور حکم اعدام برای اسن عالم شیعی، گفت: در حال حاضر عملکرد نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری به گونه‌ای است که گویا این نهادها مُرده‌اند. بنده معتقدم که آنها در این رابطه نقش یک مُرده سیاسی و نه سازمان فعال حقوق بشری را ایفا می‌کنند.

**در برخورد با عربستان باید سنجیده عمل کنیم

حیدرپور ضمن درخواست از دستگاه دیپلماسی کشورمان برای تجدیدنظر در برقراری روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی، افزود: ما در مجلس کاملا نحوه فعالیت دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر رژیم آل سعود را رصد کرده و می‌کنیم. تأکید ما همیشه این بوده که آنها سردمدار وهابیت و حرکت‌های تکفیری منطقه هستند و کل حوادث تلخی که در منطقه در سال‌ها و دهه‌های گذشته اتفاق افتاده زیر نظر آنها بوده که باید خیلی با حساب و کتاب و سنجیده در قبال آنها حرکت و رفتار کنیم تا مشکلاتی برای مسلمانان بیش از مشکلات و دردسرهایی که تاکنون درسته کرده‌اند؛ ایجاد نکنند.

حیدرپور در پایان با تأکید بر اینکه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران امیدواری پیدا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: خدایی نکرده اگر ما در زمینه برخورد با ظالمان و مستبدان در هر جای دنیا درست عمل نکنیم، این امیدواری از بین خواهد رفت بنابراین برای حفظ امیدواری مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان لازم است در روابط‌مان با رژیم آل سعود خیلی دقیق و حساب‌شده عمل کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon