عزاداری ماه محرم در اردبیل با محوریت مردم برگزار می‌شود

عزاداری ماه محرم در اردبیل با محوریت مردم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عزاداری ماه محرم در اردبیل با محوریت گروه ها و دسته‌های مردمی برگزار می‌شود و گروه‌ها و دستجات عزاداری به شکل خودجوش در این برنامه ها حضور موثری می‌یابند.

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: ماهیت عزاداری مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اردبیل ماهیت مردمی است که گروه‌ها و دسته‌های عزاداری به شکل خودجوش در این برنامه ها حضور موثری دارند.

وی افزود: در آستانه رویداد تاریخی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و عظمت ماه محرم امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای کیفی برکزار شدن عزاداری‌های ماه محرم انجا شده که باید علما و سخنرانان با توجه به حساسیت منطقه‌ای و جهانی در عزم دول استعماری برای زیرسوال بردن ماهیت اسلام  و تشیع بیش از گذشته ابعاد مختلف عشق و ارادت شیعه را به اهل بیت عصمت و طهارت تبیین کنند و اجازه ندهند تا ماهیت قیام امام حسین(ع) و یا عزاداری در این ایام با برخی خدعه‌های انحرافی روبه‌رو شود.

ستوده بیان کرد: از هفته پیش رو و در استقبال از ماه محرم برنامه‌های مختلفی در استان اردبیل برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان برگزاری همایش‌های استقبال از ماه محرم در شهرهای مختلف به ویژه مناطق مرزی، همایش بزرگ روحانیان‌، علما و مبلغان، گردهمایی روسای هیئت ها و دستجات عزاداری، برنامه‌های مداحان و مرثیه‌سرایان، همایش بزگ خادمان مساجد و هیئت امنای محلات مختلف است که با هدف تبیین اهمیت برگزار عزاداری‌های ناب و خالص به دور از هرگونه انحراف به انجام می‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در کنار این برنامه‌ها در روزهای پایانی هفته آینده در اکثر مساجد آیین سنتی معنوی تشت‌گذاری نیز به انجام می‌رسد تا به صورت رسمی عزاداری‌ها در شهرهای مختلف این استان آغاز شود و بار دیگر عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) حال و هوایی متفاوت به اردبیل به عنوان کانون عشق و محبت به امام حسین(ع) نشان داده شود.

وی تصریح کرد: آن چه که امسال همه باید مراعات کنیم دوری از هرگونه بدعت و خرافه‌گرایی در کانون‌های عزاداری است چرا که دشمنان ما در صدد هستند تا با کوچک‌ترین انحراف را به گونه‌ای بزرگ‌نمایی کنند تا به اصل و ماهیت عزاداری امام حسین(ع) ضربه وارد کنند.

ستوده اظهار کرد: ما از هیئت امنای مساجد خواسته‌ایم تا در این ایام نسبت به نظافت و تمیز نگه داشتن محیط مسجد تلاش کرده و مداحان و شاعران نیز نسبت به خواندن اشعار و متن ‌ای دارای اصالت و واقعیت قیام حضرت سیدالشهدا(ع) توجه کرده و بها بدهند  و از هرگونه حرکات و رفتارهای نامناسب و بدعت‌گونه پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم در شهرهای مختلف استان اردبیل قرار است از پیرغلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب امام حسین(ع) تجلیل شود که این تجلیل آثار ارزشمندی را در پاسداشت حرمت بزرگان به همراه دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon