اعدام شیخ نمر منجر به سقوط پادشاهی عربستان می‌شود

اعدام شیخ نمر منجر به سقوط پادشاهی عربستان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اعدام شیخ نمر دامن پادشاهی عربستان را می گیرد و یقینا منجر به سقوط آن خواهد شد.

محمد علیپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اظهارات سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان در مورد ایران، اظهار کرد: عربستان سعودی به پشتوانه منابع نفتی خود و حمایت های بی چون و چرای آمریکا در خاورمیانه و در بین اعراب جایگاه خاصی پیدا کرده است.

وی به حمایت عربستان از گروهک تروریستی القاعده، داعش و گروه های معارض سوریه اشاره کرد و گفت: عربستان صراحتا از تجهیز این گروهک ها سخن می گوید و این کشور دخالت صریح، شفاف و روشنی در عراق و سوریه دارد.

علیپور با بیان اینکه اتهام عربستان به ایران در مورد دخالت در امور داخلی کشورهای سوریه و عراق غیر از فرافکنی چیز دیگری نیست، بیان کرد: عربستان با راه اندازی گروهک های تروریستی و حمایت از آن ها اکنون به شدت احساس خطر می کند چرا که این فتنه دامن خود آن ها را می گیرد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت  در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت های منطقه از جمله یمن، سوریه و عراق به خوبی می دانند که عربستان یک رژیم ضد مردمی و در مقابل کشورهای منطقه و در کنار کشورهای دیکتاتور قرار دارد و با گرفتن انگشت اتهام به سوی ایران سعی دارد خود را تبرئه کند.

وی با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله نمر از سوی حکومت عربستان سعودی، بیان کرد: امیدواریم که عربستان مرتکب این خطای استراتژیک نشود در غیر این صورت شیعیان عربستان و سایر کشورهای منطقه در مقابل این اقدام ظالمانه ساکت نمی شوند.

علیپور به بی‌گناهی آیت الله نمر اشاره و تصریح کرد: شیخ نمر از علمای شیعه و مدافع حق تشیع و تسنن است.

وی گفت: اعدام شیخ نمر دامن پادشاهی عربستان را می گیرد و یقینا منجر به سقوط آنان  می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon