تظاهرات مقابل سفارت عربستان در صنعا در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر+تصاویر

تظاهرات مقابل سفارت عربستان در صنعا در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: مردم یمن در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه شیخ نمر النمر در برابر سفارت عربستان در صنعا پایتخت یمن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ال بی سی لبنان، مردم یمن در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه شیخ نمر النمر در برابر سفارت عربستان در صنعا پایتخت یمن تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان در برابر سفارت عربستان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواستار آزادی شیخ نمر شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته‌هایی را حمل می کردند که روی آنها جملاتی از این قبیل نوشته شده بود:" آل سعود و ایادی آنها زشت‌ترین جنایت‌ها را علیه بشریت انجام می‌دهند و شیخ نمر نمونه بارز آن است" حمایت از مظلومان یک وظیفه دینی و انسانی است" "همه ما شیخ نمر هستیم".

معترضان به حکم اعدام شیخ نمر با حمل تصاویر وی خواستار آزادی این روحانی عربستانی شدند.

نیروهای امنیتی و ارتش یمن راه‌های منتهی به سفارت عربستان را مسدود کردند و تظاهرات را زیر نظر گرفتند.

دادگاه کیفری ریاض روز چهارشنبه حکم اعدام تعزیری آیت‌الله النمر را صادر کرد. دادستان کل عربستان در 25 ماه مارس گذشته خواستار اجرای حکم حد محاربه در حق آیت‌الله شیخ نمر النمر به‌‌اتهاماتی همچون شعله‌ور کردن فتنه مذهبی، دیدار با افراد تحت پیگرد، تشویق به قتل شهروندان و نیروهای امنیتی و تخریب مساجد طی خطبه‌های نماز جمعه شد.

پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌شدت آنها را سرکوب کردند، به‌گونه‌ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند.

حکم اعدام علیه شیخ نمر با واکنش گسترده در سطح جهان اسلام همراه بوده است و منطقه شیعه‌نشین قطیف واقع در شرق عربستان تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به این حکم بر پا کردند.

انتهای پیام/1

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان