۵۷ درصد سرپرست خانواده‌های تحت حمایت در اردبیل زنان هستند

57 درصد سرپرست خانواده‌های تحت حمایت در اردبیل زنان هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۳ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل با سرپرست مرد و ۵۷ درصد با سرپرست زن هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی خدمات ارائه شده کمیته امداد به مددجویان در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 31 هزار و 186 خانوار را در قالب 63 هزار نفر تحت پوشش قرار داده که حدود نه درصد جمعیت خانواری استان را شامل می‌شود.

وی با بیان این که 43 درصد خانواده‌های تحت پوشش با سرپرست مرد و 57 درصد با سرپرست زن تحت حمایت هستند، گفت: ما در حمایت از این خانوده ها راهکارهای مختلفی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم زمینه این حرکت مثبت و سازنده را در قالب طرح های حمایتی و اشتغالزا انجام دهیم تا خانواده‌های نیازمند با خوداتکایی بتوانند تامین معاش کرده و احتیاجاتشان را برآورده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در مورد کمک‌های مردم اردبیل در جشن عاطفه‌های امسال نیز بیان کرد: مردم اردبیل بیش از 9 میلیارد و 382 میلیون ریال در جشن عاطفه‌ها کمک کرده‌اند که این مقدار مساعدت شهروندان اردبیلی نسبت به مدت مشابه خود در سال‌های گذشته با افزایش چشمگیری روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه مردم نیک‌اندیش اردبیل در این جشن بیش از 1 میلیارد و 572 میلیون ریال به صورت نقدی به دانش‌آموزان مستمند مساعدت کرده‌اند، افزود: مساعدت‌های کالایی مردم خیرخواه استان نیز بالغ بر 7 میلیارد و 810 میلیون ریال برآورد شده است.

زلالی با قدردانی از مساعدت‌های مهربانانه‌ مردم استان به دانش‌آموزان مستضعف، بیان کرد: همواره اهالی خیر استان اردبیل کمیته‌ امداد را در دستگیری از اقشار آسیب پذیر یاری کرده‌اند که مهرورز‌ی مردم در این جشن ملی در خور تحسین است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل اعتماد مردم به کمیته‌ امداد را قابل توصیف خواند و گفت: اطلاع‌رسانی به موقع از خدمات و عملکرد و شفاف‌سازی اقدامات انجام شده در مورد رفع مشکلات نیازمندان از طریق مساعدت‌های مردمی و ارائه‌ راهکارهای اساسی در راستای توسعه‌ مشارکت‌های مردم در طرح های کمیته‌ امداد سبب شده تا همواره خیران و نیکوکاران به صورت چشمگیری همراه و همدل امدادگران این نهاد برای رفع مشکلات نیازمندان باشند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که پیش بینی می‌شد، دانش‌آموزان خیر در کنار اولیای خود با حضور و مشارکت در جشن عاطفه ها شور و نشاط خاصی به این جشن داده و حس نوعدوستی را برای بار دیگر تجربه کردند.

زلالی برگزاری جشن عاطفه ها را بهانه‌ای برای با پیوند قلوب به یکدیگر دانست و افزود: از ویژگی‌های مهم کمیته‌ امداد، ترویج و احیای سنت‌های حسنه‌ الهی است که از طریق اجرای طرح‌ها و برگزاری جشن‌های مختلف ملی درصدد بالابردن مشارکت‌های مردمی به منظور همدلی و دلجویی از اقشار آسیب پذیر است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه درصدد هستیم تا از طریق برگزاری جشن عاطفه‌ها، عطوفت و مهربانی را از همان دوران کودکی در بین خردسالان و آینده‌سازان رواج دهیم، گفت: توسعه و پیشرفت، حاصل همکاری تمامی اقشار جامعه است که کمیته‌ امداد با اقدامات به موقع تسریع در رسیدگی به امور و نیازمندی خانواده‌ها به ویژه فرزندان آنان را فراهم می‌آورد تا در کنار همنوعان خود، بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر به علم‌آموزی بپردازند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon