حزب الله عراق درباره وضعیت شیخ النمر به عربستان هشدار داد

حزب الله عراق درباره وضعیت شیخ النمر به عربستان هشدار داد

خبرگزاری تسنیم: حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای درباره وارد شدن کوچکترین گزندی به شیخ النمر از سوی خاندان حاکم بر عربستان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، گردان های حزب الله عراق  با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به خاندان حاکم بر نجد و حجاز درباره وارد شدن هر گونه گزندی به شیخ نمر باقر النمر اعلام کرد: بار دیگر حکام سعودی ارزش ها و عرف شریعت و انسانی را با صدور حکم ظالمانه علیه علامه مجاهد شیخ نمر النمر زیر پا گذاشتند.صدور این حکم ظالمانه با ادعاهای واهی و با هدف بستن دهان ها و افرادی که خواستار حقوق اساسی ملت نجد و حجاز هستند است.

در این بیانیه آمده است: ما در عین حال که سکوت کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را محکوم می کنیم زیرا از وارد کردن هرگونه فشار بر مزدوران خود یعنی شیوخ پترودلارهای نفتی خودداری می کنند، به خاندان حاکم در نجد و حجاز درباره وارد شدن هر گونه گزندی به شیخ النمر هشدار می دهیم زیرا واکنش ما عملیات انتقام جویانه وقصاص خاندان حکومتی خواهد بود. کاخ های مستحکم آنها را حفظ نخواهد کرد ما فرزندان علی و حسین (علیهما السلام) هستیم.

دادگاه کیفری ریاض روز چهارشنبه حکم اعدام تعزیری آیت‌الله النمر را صادر کرد. دادستان کل عربستان در 25 ماه مارس گذشته خواستار اجرای حکم حد محاربه در حق آیت‌الله شیخ نمر النمر به‌‌اتهاماتی همچون شعله‌ور کردن فتنه مذهبی، دیدار با افراد تحت پیگرد، تشویق به قتل شهروندان و نیروهای امنیتی و تخریب مساجد طی خطبه‌های نماز جمعه، شد.

پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌شدت آنها را سرکوب کردند، به‌گونه‌ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند.

حکم اعدام علیه شیخ نمر با واکنش گسترده در سطح جهان اسلام همراه بوده است و منطقه شیعه نیشین قطیف واقع در شرق عربستان تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به این حکم بر پا کردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان