اعدام شیخ نمر جنگ داخلی در عربستان راه می اندازد

اعدام شیخ نمر جنگ داخلی در عربستان راه می اندازد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تکاب گفت: بی شک اجرای حکم اعدام شیخ نمر سبب ایجاد جنگ داخلی در عربستان می شود چون شیعیان عربستان از آزار و اذیت حکومت به سطوح آمده اند.

حجت الاسلام عبدالله محمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: آیت الله شیخ باقر النمر از علمای مجاهد و مبارزه تشیع عربستان است که از سال های گذشته ملجاء و پناهگاه مردمان این خطه بوده است.

امام جمعه تکاب گفت: وی از مبارزان جنجالی عربستانی نبود بلکه او تنها چند درخواست از حکومت عربستان کرد که مهمترین آن اجرای عدالت بین تشیع و تسنن، پذیرش شیعیان به عنوان شهروندان عادی و از سوی دیگر رعایت حق و حقوق اقلیت های دینی بود اما متاسفانه دولت عربستان شیعه را همواره مورد ظلم و ستم قرار داده و حرکت های آنها را سرکوب می کند.

وی تصریح کرد: حتی دولت عربستان به جای دستگیری عادی وی، شیخ نمر را با تیراندازی و زخمی کردن بازداشت کردند و هم اینک نیز حکم اعدام برای وی صادر کرده اند و طبیعی است که این اقدام طبعات مختلف بسیاری برای دولت عربستان خواهد داشت.

محمدی افزود: بی شک اگر شیخ نمر اعدام شود سبب راه اندازی جنگ داخلی در عربستان می شود چون شیعیان منطقه الشرقیه این کشور از آزار و اذیت حکومت به سطوح آمده اند و حتی با اجرای این حکم، شیعیان منطقه خاورمیانه نیز بر علیه این دولت عربی قیام می کنند.

امام جمعه تکاب بیان کرد: حتی با اجرای حکم اعدام شیخ نمر ممکن است که عربستان منطقه الشرقیه خود را از دست بدهد چون تاکنون عمده مبارزه های آنها به صورت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود ه و تظاهرات و تجمعات آنها به صورت آرام بود اما با این حکم حیات حکومت عربستان به خطر می افتد.

محمدی افزود: با اجرای حکم اعدام، قیام شیعیان توسط دولت عربستان انجام شده و این دولت توانایی سرکوب آنها را نخواهد داشت بنابراین با وجود حمایت استکبار جهانی مثل آمریکا و انگلیس از عربستان سعودی اما تبعات مالی، نظامی و سیاسی بسیاری برای این کشور داشته و آنها باید سالیان سال خسارت ناشی از آن را بپردازند.

وی تصریح کرد: حکومت عربستان شاید در نهایت بتواند شیخ نمر را فقط به حبس ابد محکوم کند و شاید در اجرای اعدام وی عاجز و ناتوان باشد چون در صورت اجرای اعدام، نمی تواند خود را از تبعات سنگین آن رهایی دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon