نیت واقفان اردبیل به صورت کامل اجرا می‌شود

نیت واقفان اردبیل به صورت کامل اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اجرای امینانه نیات واقفان و حفظ نیت این عاقبت‌اندیشان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ حسنه وقف دارد که به همین منظور در نظر داریم نیت واقفان در اردبیل به نحو احسن اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در جریان وقف جدید در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: اجرای نیات واقفان یکی از معیارهای اصلی و وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه است و افزایش درآمد موقوفات از وظایف دیگر این مجموعه است که از معیارهای رسیدگی و بازسازی موقوفات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در بقاع امامزادگان پررنگ‌تر شده  است، افزود: تعداد وقف نسبت به زمان مشابه سال‌های گذشته نیز رشد قابل قبولی را در سطح استان اردبیل نشان می‌دهد.

قیامی تصریح کرد: حدود 98 درصد نیات واقفان در اموال و دارایی‌های وقف شده لحاظ شده و این اموال وقف شده طبق نظر و خواسته خود واقف به کار گرفته شده است.

وی گفت: ثبت الکترونیکی نیت واقفان در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه انجام می‌شود چرا که توجه و اهمیت دادن  به نیت واقفان سبب جلب نظر خیران و افراد برخوردار و در نهایت سوق دادن مردم استان به این اقدام خداپسندانه و رونق هر چه بیشتر فرهنگ وقف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در آینده نزدیک کلیه موقوفات شناسایی و نسبت به اخذ سند اقدام می‌شود، افزود: از ثروتمندان و افرادی که نیت خیری دارند می خواهیم تا نسبت به نیازهای جامعه قسمتی از اموال مازاد خود را وقف کنند.

قیامی بیان کرد: در حوزه موقوفات هدف نهایی ما احیا و افزایش درآمد موقوفات و در نتیجه اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش است که در همین راستا  تلاش می‌شود در هفته وقف پروژه های موقوفات کاسب احمدی، پیر زرگر و حمام تاریخی وکیل به اتمام برسند و مورد بهره برداری قرار گیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon