۳۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در استان گیلان برگزار می‌شود

300 برنامه فرهنگی و ورزشی در استان گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش وجوانان گیلان بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: ۳۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مسعود رهنما بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته تربیت‌بدنی با اشاره به برنامه‌های این هفته در گیلان، اظهار کرد: با همکاری گسترده هیئت‌های ورزشی و هدایت راهبری مدیران ورزش و جوانان در شهرستان‌های استان، بیش از 300 برنامه فرهنگی و ورزشی را برای هفته گرامیداشت تربیت بدنی و ورزش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجدید میثاق جامعه ورزش گیلان با حضور در مزار شهدا و بیعت با آرمان‌های بلند و ملکوتی حضرت امام (ره)در نخستین روز هفته تربیت بدنی، بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: عمده برنامه‌های فرهنگی و ورزشی گردهمایی‌ها وجشنواره‌ها است.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان با تاکید بر اینکه توجه به تأمین سلامت جسمی، نشاط و شادابی روحی و روانی جامعه برای این اداره کل اهمیت دارد، گفت: ورزش همگانی شاخصه و بستری امن برای تأمین سلامت جسمی و روحی جامعه است و از این مهم می‌توان به قله‌های افتخار و ورزش حرفه‌ای که به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی می‌انجامد رسید.

رهنما با اشاره به کسب رتبه چهارم ورزشکاران گیلانی دربازی‌های آسیایی، تصریح کرد: این مهم مرهون تلاش مدیران ورزش شهرستان‌ها، مربیان، کارشناسان وهیئت‌های ورزشی است.

وی بر ضرورت نگاه ویژه به آمایش سرزمین و تخصیص عادلانه امکانات در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید برای ورزش‌هایی که در استان با اقبال عمومی مواجه بوده و در همین راستا با اقلیم منطقه همخوانی دارد، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد لزوم رافراهم کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان مراسم تقدیر از افتخارآفرینان گیلانی در بازی‌های آسیایی کره جنوبی و همایش مشترک پیاده روی خانوادگی تربیت بدنی و ناجا را تعدادی از برنامه‌های این هفته دانست و خاطرنشان کرد: هفته تربیت بدنی موقعیتی برای با تبلیغات محیطی گسترده است تا فضای عمومی جامعه بیش از پیش به ورزش همگانی معطوف شوند

رهنما با بیان اینکه در هفته تربیت بدنی ورزش یکی از برنامه‌های ویژه تبیین دیدگاه‌های راهبردی ورزش استان در خطبه‌های نماز جمعه استان است، تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها مشارکت مدیرکل ومعاونین ورزش استان در جشنواره‌های بومی و محلی در شهرستان‌ها نیز از الویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: انجام مسابقات مختلف ورزشی، شرکت در رقابت‌های مفرحی چون طناب کشی، دارت، پیاده‌روی همگانی از  دیگر برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش در گیلان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon