ستاد تسهیل امور سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در گیلان تشکیل می‌شود

ستاد تسهیل امور سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در گیلان تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان از تشکیل ستاد تسهیل امور سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در گیلان خبر داد و گفت: طرح‌های کوچک و بزرگ با جدیت در استان پیگیری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد علی نجفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان، با بیان اینکه جلسات باید از حالت کلی گویی خارج شوند, اظهار کرد: باید در قالب کارگروه صنعت و اشتغال تلاش‌ها عملیاتی، پیگیری و انجام شود.

وی با بیان اینکه مسائل ریزی که سبب عدم فعال شدن طرح‌های بزرگ و کوچک در گیلان می‌شود مورد بررسی قرار گیرد، افزود: آخرین وضعیت صنعت و اشتغال استان مورد مو شکافی قرار گرفته است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه با وجود تلاش‌های بسیار هنوز در بحث اجرای طرح‌های بزرگ راضی نیستیم، گفت:در حوزه اشتغال و توسعه استان با هیچ کس تعارف نمی‌شود و اگر آشکار شود که سدهایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود برخورد صورت می‌گیرد.

نجفی با تصریح بر اینکه اشتغال, ارزش افزوده و بهبود درآمد سرانه استان نیاز به حفظ و ورود سرمایه‌گذار دارد، خاطرنشان کرد: طرح‌های کوچک و بزرگ با جدیت در استان پیگیری می‌شوند.

وی از تشکیل ستاد تسهیل امور سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در گیلان خبر داد و گفت: این ستاد هر یکشنبه تا اطلاع ثانوی به طور هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نگاه تخصصی و دعوت از مدیران ذیربط برای انجام طرح‌ها در این کارگروه دنبال می‌شود، افزود: مشکلات و موارد خاص از طریق مرکز پیگیری می‌شود چرا که طرح‌های استان باید اجرایی شود و در این بخش با هیچ کس تعارفی نداریم.

نجفی با بیان اینکه رتبه بیکاری را در استان کاهش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: متوسط رتبه بیکاری گیلان هشتم است.

وی با بیان اینکه در کار گروه اشتغال پیگیری‌های لازم برای توسعه اشتغال انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر استعلامی لازم است و یا مجوزی مشکل دارد فعالیت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

استاندار گیلان  با بیان اینکه عملکرد برخی از بانک‌ها قابل توجیه نیست، افزود: در جلسه بعدی باید تمامی بانک‌ها عملکرد مثبت خود را گزارش دهند.

نجفی بررسی مشکلات دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت:مدیران موظفند راه حل‌های اجرایی بیاورند و در جلسات مشکلات آن‌ها مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon