۱۰۰ میلیارد متر مکعب از آب زاینده‌رود بدون ضابطه قانونی در استان بالا دست برداشت می‌شود

100 میلیارد متر مکعب از آب زاینده‌رود بدون ضابطه قانونی در استان بالا دست برداشت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکی زاینده رود گفت: اکنون ما شاهد هستیم که بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب از آب زاینده‌رود در استان بالا دست بدون ضوابط قانونی استفاده شده که باید کنترل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان،‏ با اشاره عزم دولت برای برطرف کردن خشکی زاینده‌‌رود اظهار کرد: تلاش دولت این است که بخشی از بودجه‌ای را که از صندوق توسعه ملی برای آب کشور گرفته، در اختصاص به رودخانه زاینده‌رود بگذارد و این عزم دولت است.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند آب شرب و کشاورزی را در این قضیه تامین کرده و بر اساس قولی هم که داده شده، در نیمه نخست آبان، آب برای کشت پاییزی در رودخانه زاینده‌رود رها می‌شود و امیدواریم تا خرداد 2 مرتبه دیگر هم کمک کنند که کشاورزان ما بتوانند کشت خود را جمع کنند و این عزمی ملی است که امیدواریم نتیجه دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رها شدن آب در زاینده‌‌رود، موقتی بوده و نه دائمی‏، تصریح کرد: ما دنبال این نکته هستیم که رودخانه زاینده‌رود دائمی باشد و نه فصلی که ضرورت آن اجرای مصوبات وزارت نیرو در آن 9 ماده بوده که از جمله آن، کنترل برداشت‌های بی‌رویه از استان‌های بالا دستی و داخل است.

وی بیان کرد: اکنون ما روزها شاهد هستیم که بیش از 100 میلیارد متر مکعب از آب در استان بالا دست بدون ضوابط قانونی استفاده می‌شود که باید کنترل شود و وزیر نیرو همت خود را بر این گذاشته که امیدوار هستیم نتیجه دهد.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به طرح بهشت‌آباد‏، گفت: بهشت‌آباد کار کارشناسی 15 ساله و مصوبه دولت دارد که باید اجرا شود اما در شرایط فعلی و باتوجه به وضعیتی که بوده، از ما فرصت خواستند تا عملیاتی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon