رزمایش استانی اطفای حریق در جنگل های شهمیرزاد آغاز شد

رزمایش استانی اطفای حریق در جنگل های شهمیرزاد آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: رزمایش اطفای حریق جنگل در دو هزار هکتار از مناطق جنگلی بخش شهمیرزاد همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، رزمایش اطفای حریق همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی بدون اعلام قبلی در راستای کسب آمادگی برای ارائه خدمات در حوادث آتش سوزی جنگل و مرتع با هدف امدادرسانی به ھنگام در مناطق جنگلی سیاه رودبار کولیم بخش شهمیرزاد آغاز شد.

نیروهای عملیاتی برای اطفای حریق در این رزمایش با فرمان استاندار سمنان به مناطق دچار آتش سوزی اعزام شدند.

بیش از 300 نفر نیروی امدادی اعم از هلال احمر، آتش نشانی، نیروهای مردمی و بسیجی، سپاه، ارتش، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و دهیاران و شوراهای روستاها در این رزمایش مشارکت دارند.

تأمین سریع نیازهای اساسی در زمان وقوع حادثه هدف اصلی مدیریت بحران استان سمنان در این رزمایش است که با حضور مقامات ارشد اجرایی در استان سمنان آغاز شده است.

این رزمایش‌ها اهتمام ویژه و گام‌های استوار مدیریت بحران استان سمنان برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و راهی کارآمد برای آمادگی بیشتر، شناسایی نقاط قوت و ضعف است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان در حاشیه این رزمایش به خبرنگار تسنیم گفت: حفاظت ار جنگل‌های ارزشمند شمال استان سمنان در برنامه اداره کل منابع طبیعی استان سمنان است.

سید حسن میرعماد اظهار کرد: آموزش و به‌کارگیری نیروهای مردمی در حفاظت از جنگل‌ها یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان است.

وی افزود: در این راستا دهیاری‌ها و شوراهای روستاهای حاشیه جنگل‌های استان سمنان به وسایل اطفای حریق مجهز شده‌اند تا استفاده از ظرفیت و توان نیروهای مردمی در اطفای حریق آسان‌تر شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon