آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها اصلاح شد

آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها اصلاح شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: به‌زودی با اصلاح آیین‌نامه، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تقویت می شوند.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها آغاز شده و در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این آیین نامه در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در حال بررسی است و پس از تکمیل در این شورا به دانشگاه‍ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در اصلاحات انجام شده در این آیین نامه سعی شده قوانینی که به نوعی سخت‌گیری در اجرای برنامه‌ها و اهداف کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بوده تعدیل شود و قدرت اجرایی این کرسی‌ها را افزایش دهد.

میرزایی گفت: برگزاری این کرسی‌ها باید با توجه به تاکیدات منویات رهبری در همه دانشگاه‌های سراسر کشور به اجرا در‌بیاید.

وی افزود: در راستای نامگذاری امسال با موضوع اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز برنامه‌های راهبردی در این معاونت در حال اجرا‌ست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه گنبد را  به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر منطقه و واجد ظرفیت‌های لازم و کافی برای نقش‌آفرینی بیشتر در برنامه‌های فرهنگی ملی دانستند و تصریح کرد: گنبدکاووس از خرده فرهنگ‌ها و اقوام مختلف تشکیل شده و حضور این اقوام و فرهنگ‌ها می تواند فرصتی برای اجرای طرح‌های فرهنگی باشد.

میرزایی گفت: تا اردیبهشت سال 94 نیز همایش بزرگ فرهنگی با حضور همه اقوام و فرهنگ ها و کارشناسان و فعالان اجتماعی در دانشگاه گنبدکاووس استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon