مذاکره با ناشران بزرگ بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

مذاکره با ناشران بزرگ بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری تسنیم: رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در نشست خبری امروز در پاسخ به پرسش تسنیم از مذاکره با ناشران بزرگ بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در ایام نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری تشریح چگونگی حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت پیش از ظهر امروز یکشنبه 27 مهرماه با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، امیرمسعود شهرام‌نیا، رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، علیرضا ربانی، مدیر آژانس ادبی غزال، نادر قدیانی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و نویسندگان حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار شد.

امیرمسعود شهرام‌نیا، رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این نشست  در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به کم‌رونق شدن بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های اخیر و عدم حضور گسترده ناشران خارجی آیا اقدامی برای زمینه‌سازی حضور ناشران بین‌الملل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انجام شد، یا خیر گفت: بله، طی چند سال اخیر نسبت به معرفی و بازاریابی نمایشگاه کتاب تهران در سطح بین‌الملل کارهای اندکی انجام شده است اما مُصر بودیم که در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این زمینه فعالیت جدی داشته باشیم. همچنانکه در ساعت‌های آخر تاریخ و مکان برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده را قطعی کرده و به صورت گسترده بروشورهایی را منتشر و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع کردیم. 

وی افزود: نشست‌های مختلفی با ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد و اگر این مسیر در نمایشگاه‌های دیگر نیز به همین شکل ادامه پیدا کند ما شاهد حضور پررنگ‌تر بخش بین‌الملل در نمایشگاه کتاب تهران خواهیم بود. همچنین در نمایشگاه‌های گذشته همچون نمایشگاه کتاب مسکو، نمایشگاه کتاب دوشنبه و... نیز این فعالیت به شکل چشمگیری انجام شده است و اقبال خوبی از سوی ناشران این کشورها نسبت به حضور در نمایشگاه کتاب تهران را شاهد بوده‌ایم. به ویژه ناشرانی از کشورهایی که به لحاظ فرهنگی و زبانی به ما نزدیک هستند. 

شهرام‌نیا تصریح کرد: ما در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با چند ناشر بزرگ حوزه بین‌الملل نیز دیدار کردیم که این ناشران ابراز تمایل نسبت به حضور در نمایشگاه کتاب تهران داشتند که حضور آنها نیازمند پیگیری مجدد ما است. قطعا حضور این ناشران بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران را پرفروغ‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل