برگزاری تجمع بزرگ " لبیک یا حسین" در آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور

برگزاری تجمع بزرگ " لبیک یا حسین" در آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور

خبرگزاری تسنیم:معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تجمع بزرگ " لبیک یا حسین" در سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود، گفت: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از سه هزار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ظهر امروز در نشست مسئولان اوقاف کشور و گیلان درباره اهمیت وقفت برای حوزه‌های علمیه با بیان اینکه وقف سرچشمه ماندگاری است، اظهار کرد: وقف هدیه‌ای است که خداوند به انسان عنایب کرده که پس از مرگ وی، ارتباط آن با دنیا قطع نشود.

وجود 127 هزار موقوفه در کشور

وی با اشاره به وجود 127 هزار موقوفه در کشور افزود: وقف معامله‌ای ماندگار و جاودان با خداوند است که می‌تواند جزو میراث فرهنگی ناملموس باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه سرچشمه ترویج فرهنگ وقف، عاشورا و قرآن در حوزه‌های علمیه است، گفت: بنابراین برنامه‌ریزی در حوزه وقف برای منبع و ریشه اصلی ترویج فرهنگ اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

یک‌هزار وقف در کشور در راستای حوزه علمیه بوده است

شرفخانی با تصریح بر اینکه بهترین وقف برای حوزه علمیه بوده چرا که ماندگاری تشیع مدیون علما و حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: با این نگاه ضرورت ترویج فرهنگ وقف در ارتباط با حوزه علمیه در فعالیت کمیته مشترک قرار گیرد.

وی، ساماندهی درآمد موقوفات، اجرای نیات واقفان خیراندیش، احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری و به روزرسانی موقوفات حوزه علمیه و ترویج فرهنگ وقف در راستای حوزه‌های علمیه را از مواردی عنوان کرد که در کمیته مشترک مورد بررسی قرار گرفت و خاطرنشان کرد: نشست مشترک بین حوزه و مجموع اوقاف ایجاد می‌شود تا همایش‌های تبلیغی جهت وقف در حوزه‌های علمیه انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه وقف بدون حوزه‌های علمیه در جامعه نهادینه می‌شود، افزود: در کل کشور یک‌هزار موقوفه داریم که در ارتباط با حوزه علمیه است، در شش ماه اول امسال یک‌هزار و 800 وقف جدید در کشور رخ داد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 3 هزار بقاع متبرکه کشور

شرفخانی با اشاره به برنامه‌های محرم اوقاف کشور، تصریح کرد: بیشتر برنامه‌ها در موقوفات در حول محور روضه خوانی، تعزیه و اطعام عزاداران امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر است.

وی ایجاد فضای حسینی در جامعه و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را در جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: در بیش از سه هزار از آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

برگزاری تجمع بزرگ " لبیک یا حسین" در آ ستان مقدس امامزادگان سراسر کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در عصر روز دوم محرم تجمع بزرگ " لبیک یا حسین" در سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مراکز استان‌ها امامزادگان شاخص در نظر گرفته می‌شود و در گیلان این تجمع بزرگ در خواهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود تا شعار" لبیک یا حسین" را در جهان طنین‌انداز کنیم.

شرفخانی با اشاره به اینکه شعار روز عاشورا در کل کشور در آستان مقدس و امام‌زادگان "هیهات منّ الذلهّ " است، افزود: این شعار به دلیل تقارن روز استکبار ستیزی با روز عاشورا شعار محوری عزاداران حسینی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon