نیاز به فراکسیون صنایع دستی در مجلس احساس می‌شود

نیاز به فراکسیون صنایع دستی در مجلس احساس می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به فراکسیون صنایع دستی در مجلس احساس می‌شود لذا باید این فراکسیون را در مجلس تشکیل داد.

ناصر کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سولی در خصوص ضرورت تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشور ما ایران فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد که این موضوع یک پتانسیل محسوب می‌شود که زیر چتر نظام و رهبری مقام معظم رهبری زندگی می‌کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع این  است که صنایع دستی به عنوان یک صنعت اشتغال‌زا می‌تواند در کشور مطرح شود و با توجه به اینکه مردم ما، فرهنگ‌دوست هستند، به این امر بها می‌دهند و اگر دقت کنید هر جا نمایشگاه صنایع دستی برپا می‌شود، مردم، استقبال و شور و اشتیاقی خاص دارند و اگر بتوانند بخرند از آن حتماً می‌خرند.

کاشانی تصریح کرد: به این موضوع باید توجه بیشتری شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بیشتر به صنایع دستی توجه کند و کارگاه‌هایی را ایجاد کند تا آموزش دهند و از طرفی افرادی که هنرمند هستند هم در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی هنرهای ما مثل خاتم‌کاری در دنیا حرف برای گفتن دارد ولی اقبال جوانان به یادگیری این حوزه کم شده است لذا باید به این رشته‌ها در دانشگاه‌ها بیشتر بها دهیم تا بتوانیم حتی آن را صادرات کنیم و علاوه بر اینکه در کشور خودمان استفاده کنیم موجب ارزآوری هم بشویم.

وی با بیان اینکه قبول دارم که صنایع دستی بسیار مظلوم است اضافه کرد:‌ فراکسیون ‌های زیادی در مجلس وجود دارد لذا به اعتقاد بنده باید فراکسیون صنایع دستی هم در مجلس تشکیل و جلسات آن به صورت منظم برگزار شود تا نمایندگان حرف‌های دولت و هنرمندان را بشنوند و تعاملات مثبت به وجود آید. الان فرش ما بسیار قوی است ولی اهمیت کمی به آن داده می‌شود و ضمن اینکه فرش‌های قلابی چینی وارد بازار می‌شود که نباید وارد شود لذا باید توجه خاص به صنایع دستی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon