دیپلمات کهنه‌کار قطر در اندیشه پست دبیرکلی سازمان ملل

دیپلمات کهنه‌کار قطر در اندیشه پست دبیرکلی سازمان ملل

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه انگلیسی گزارش داد نخست وزیر و وزیر امور خارجه سابق قطر در تلاش برای تصدی سمت دبیر کلی سازمان ملل متحد است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه ساندی تلگراف نوشت «شیخ حمد بن جاسم به جابر آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه سابق قطر در تلاش برای تصدی سمت دبیر کلی سازمان ملل متحد است.

منابع خبری آگاه اعلام کرده اند که احتمالا بعد از کناره گیری «بان کی مون» از سمت دبیرکلی سازمان ملل، نخست وزیر سابق قطر جایگزین وی و عهده دار عالی رتبه ترین سمت دیپلماتیک جهان خواهد شد.

بان کی مون در سال 2016 میلادی و بعد از پایان دور دوم ریاست 5 ساله خود به عنوان دبیرکل سازمان ملل کناره گیری می کند.

«شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی» نخست وزیر سابق قطر یکی از قدرتمندترین چهره های سیاسی این کشور در طول مدت بیش از یک دهه بوده است؛ او از سال 2007 تا 2013 به عنوان نخست وزیر فعالیت داشت و همزمان وزیر خارجه قطر نیز بود؛ جابر آل ثانی از سال 1992 میلادی تا سال گذشته، پست وزیر خارجه قطر را حفظ کرده بود.

نخست وزیر سابق قطر به عنوان مدیر اجرایی سازمان سرمایه گذاری این کشور که صندوقی است که میلیادها پوند در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده نیز فعالیت کرده است.

بر اساس گزارش های رسیده، قطر درصدد است تا نخست وزیر سابق خود را جانشین بان کی مون کند؛ اینطور گفته می شود که زمانی که بان کی مون در سال 2006 میلادی سمت دبیرکلی سازمان ملل را عهده دار شد، قطر از نامزدی وی حمایت کرد؛ در آن زمان، نفوذ قطر به عنوان یک قدرت دیپلماتیک در خاورمیانه و فراتر از آن، رو به رشد بود.

بر اساس این خبر، شیخ حمد بن جاسم در حالی گزینه بحث برانگیز جانشینی بان کی مون است که نگرانی های رو به رشدی درباره ناکامی قطر در متوقف کردن حامیان مالی تروریست ها و انتقال ده ها میلیون پوند از طریق این حامیان قطری به القاعده و سایر سازمان های تروریستی وجود دارد.

انتهای پیام/پ

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان