زنگنه دستور تأمین لوله فاز سوم خط لوله اتیلن غرب را صادر کرد

زنگنه دستور تأمین لوله فاز سوم خط لوله اتیلن غرب را صادر کرد

خبرگزاری تسنیم: از آنجا که در دولت گذشته لوله های مورد نیاز فاز سوم خط لوله اتلین غرب نیز خریداری شده بود، وزیر نفت دستور داد تا برای همکاری با پتروشیمی تبریز و تکمیل خط لوله اتیلن غرب، لوله های این فاز در اختیار پتروشیمی تبریز قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احداث خط لوله اتیلن غرب که به منظور انتقال اتیلن از مجتمع های الفین یازدهم، الفین پنجم، الفین هشتم و الفین سیزدهم به استان های غربی و منطقه دنا جهت تأمین ماده اولیه مجتمع های پتروشیمی این منطقه در برنامه قرار گرفته از سال 83 کلید خورد.

در طرح اولیه، خط لوله اتیلن غرب از عسلویه آغاز می‌شد و در مسیر خود در مجموع از هفت استان فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان عبور کرده و به آذربایجان شرقی منتهی می‌شد، اما در مهر ١٣٨٤ پتروشیمی‌های دهدشت، ممسنی و اندیمشک نیز به این خط پیوستند تا در مجموع تعداد واحدهای خط به ١ واحد افزایش پیدا کند.

پس از آن در پی سفر مقام معظم رهبری به استان همدان، مصوبه احداث یک واحد پتروشیمی در همدان نهایی شد و در دی ٨٧  احداث خط لوله اتیلن از میاندوآب تا تبریز نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با ساخت خط دنا و مجتمع‌های آن شامل پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن، پتروشیمی گچساران هم برای تولید اتیلن‌ مورد نیاز خط ساخته شود.

عباس شعری مقدم - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی - بیستم خردادماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم از خارج شدن احداث خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب تا تبریز از دستور کار بخش دولتی خبر داده بود و اظهار داشت: پتروشیمی تبریز اگر بخواهد از خط لوله اتیلن غرب برای تأمین خوراک اتیلن خود بهره بگیرد باید خود برای اتصال این خط لوله به پتروشیمی تبریز سرمایه گذاری کند.

اکنون پس از گذشت چهارماه، پتروشیمی تبریز که انتقال اتیلن از خط لوله اتیلن غرب را برای افزایش ظرفیت تولید خود بسیار مناسب دیده است، سرمایه گذاری برای احداث خط لوله اتیلن غرب را پذیرفته و از آنجا که پیش از این در دولت گذشته لوله های مورد نیاز فاز سوم خط لوله اتیلن غرب نیز خریداری شده و در انبارهای وزارت نفت انبار شده بود، وزیر نفت دستور داد تا برای همکاری با پتروشیمی تبریز و تکمیل خط لوله اتیلن غرب، لوله های این فاز در اختیار پتروشیمی تبریز قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه