برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای وام ازدواج رأی نیاورد

برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای وام ازدواج رأی نیاورد

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه عصر دیروز این کمیسیون به طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از این صندوق بابت تسهیلات ازدواج رأی ندادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به طرح برداشت پانصد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانکهای دولتی و صندوق مهرامام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در حالی عصر دیروز در دستور جلسه کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت که نمایندگان حاضر در این جلسه با این طرح مخالفت کردند.
این طرح زمانی مطرح شد که عدم پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌ها با بهانه نبود منابع مشکلات فراوانی را برای جوانان به وجود آورده بود و پیرو همین مسائل هم البته وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی به دفعات به پارلمان احضار شده بودند.
به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی 4 شهریور ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به منظور افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان برداشت کند.
علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره جلسه دیروز این کیمسیون گفت: نمایندگان با برداشت 500 میلیون دلار از منابع صندوق بابت پرداخت تسهیلات ازدواج موافقت نکردند.
وی در همین ارتباط تصریح کرد: صندوق توسعه ملی بارها اعلام کرده که ما منابعی برای این کار نداریم و زمانی که صندوق پولی در این زمینه ندارد قاعدتا نمی توان از آن برداشت کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: برداشت از صندوق بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج خلاف برنامه پنجم توسعه است علاوه بر آن صندوق منابع لازم را برای اجرایی شدن این طرح ندارد برهمین اساس باید منابع از محل دیگری مانند فروش اموال مازاد دولت در قالب بودجه 94 برای اجرای این سیاست مورد توجه قرار گیرد.
احمدی همچنین تاکید کرد: این طرح از دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه خارج شد اما طراحان آن می توانند در صورت تمایل بار دیگر آن را به صحن مجلس ببرند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه