۳ دلیل مخالفت با برداشت ۵۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای وام ازدواج

3 دلیل مخالفت با برداشت 500 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای وام ازدواج

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تناقض با سه قانون و سیاست را دلیل مخالفت کمیسیون با برداشت ۵۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ازدواج اعلام کرد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مخالفت با طرح برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به‌منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در کمیسیون متبوعش گفت: این طرح مغایر با ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه، بند 22 سیاست‌های کلی برنامه چهارم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشخیص داده شد.

غلامرضا کاتب افزود: طبق ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه نحوه هزینه‌کرد از صندوق توسعه ملی مشخص شده و خارج از آن چارچوب نباید از صندوق برداشت کرد.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی را نباید به‌راحتی مصرف کرد، گفت: هم اکنون بیش از 320 هزار میلیارد ریال از منابع بانک‌ها سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز مردم است، لذا باید دید این سرمایه در کجا هزینه می‌شود و می‌بایست بانک‌ها را ملزم کرد تا از همین سرفصل برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اقدام شود تا مشکل همه آنها به‌یک‌باره برطرف شود.

کاتب همچنین افزود: در جلسه دیروز کمیسیون طرح اصلاح ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: طبق مصوبه کمیسیون مقرر شد 3 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص یابد.

انتهای پیام/*

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین