حزب الله به جایگاه قدرت در معادلات منطقه و لبنان رسیده است

حزب الله به جایگاه قدرت در معادلات منطقه و لبنان رسیده است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه اظهار داشت حزب‌الله پس از ۳ سال از بحران سوریه توانست به جایگاه قدرت و اقتدار در معادلات لبنان و منطقه دست یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «نبیل قاووق» نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تصریح کرد «مقاومت امروز پس از گذشت 3 سال از بحران سوریه، توانست ظرفیت‌های نظامی خود را افزایش دهد و به جایگاه قدرت، اقتدار و اثر بخشی در معادلات لبنان و منطقه برسد و این همان چیزی است که ناسزاگویان علیه مقاومت را خشمگین می‌سازد؛ چرا که آنها هیچ حسابی در معادلات منطقه ندارند در حالی‌ که ما هزار حساب در معادلات منطقه داریم.»

شیخ قاووق ادامه داد «حزب‌الله برای انجام وظیفه ملی و انسانی مقدس در دفاع از مردم و شرف‌، منتظر اجازه و رضایت گروه 14 مارس نیست. همانطور که تجاوز تکفیری‌های "داعش" یا "النصره" یا بقایای آنچه که "ارتش آزاد" خوانده می‌شود، همه آنها در یک سنگر علیه ارتش و کشور لبنان قرار گرفته‌اند. مایه تاسف است که گروه 14 مارس تاکنون دست از همپیمانی با معارضان مسلح در سوریه که به ارتش لبنان تعرض می‌کنند و حملاتی را انجام می‌دهند و شهرهای امن آن را موشک‌باران می‌کنند، دست برنداشته است.»

وی در ادامه گفت: «ارتش لبنان با دشمنی آشکار گروه‌های تکفیری مواجه شده است. این دشمنی تنها حملات مقطعی و پراکنده نیست بلکه آن یک تصمیم خارجی تکفیری مبنی بر تجاوزهای مستمر به ارتش است و این تجاوز علیه تمامی عزت، ثبات و وحدت ملی است. تجاوز تکفیری‌ها علیه ارتش نقاب‌ها را در شمال (لبنان) فرو ریخت و کسانی که از گروه‌های تکفیری حمایت و پشتیبانی می‌کردند، رسوا شدند؛ گروه‌هایی که از امارت تکفیری‌ها در رومیه حمایت و پشتیبانی می‌کردند کسانی هستند که از گروه‌های تکفیری در شمال نیز حمایت و پشتیبانی می‌کنند.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی