رهنما: برخی افرد با برنز خانه‌دار شدند و طلایی‌ها سیم‌کارت گرفتند!/ با این شرایط در تیم ملی کار نمی‌کنم


رهنما: برخی افرد با برنز خانه‌دار شدند و طلایی‌ها سیم‌کارت گرفتند!/ با این شرایط در تیم ملی کار نمی‌کنم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی کاراته گفت: در تیمی که یک روز بازیکن قهر می‌کند و فردا در اردوست نمی‌توان کار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ در شرایطی که تیم ملی کاراته تا چندی دیگر باید در رقابت‌های جهانی آلمان حاضر شود سرمربی این تیم رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد تا احتمال منتفی شدن اعزام تیم ملی کاراته به پیکارهای جهانی قوت بگیرد.

مسعود رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که نمی‌تواند با این وضعیت در تیم ملی حاضر باشد و به نوعی بی‌قانونی‌ها را تحمل کند. او در این مورد اظهار داشت: باید در تیم ملی شرایط برابر وجود داشته باشد و اگر بعد از رقابت‌های جهانی فرانسه این شرایط فراهم می‌شد، شاید برخی نفرات امروز در تیم ملی نبودند. در تیمی که یک روز بازیکن قهر می‌کند و فردا در اردوست و روز دیگر خط خورده‌ها را در تیم می‌بینیم نمی‌توان کار کرد. من با این شرایط نمی توانم کار کنم و به همین خاطر تصمیم به استعفا گرفتم.

وی در ادامه افزود: اگر قرار است با برگزاری مسابقات انتخابی نفرات تیم ملی مشخص شوند می‌بایست برای حضور در مسابقات جهانی نیز این کار را می‌کردیم که البته دیگر فرصتش وجود ندارد. در این شرایط اگر قرار است عملکرد بازیکنان فاکتور انتخاب باشد باید نزدیکترین مسابقات که بازی‌های آسیایی است، معیار قرار بگیرد. اگر قرار است تمام آنهایی که عملکرد خوبی داشتند به آلمان بروند باید تمام آنهایی که عملکرد بدی داشته‌اند نیز از تیم ملی کنار گذاشته شوند.

«نباید به خاطر منافع شخصی به افراد نگاه متفاوت داشته باشیم»، سرمربی مستعفی تیم ملی کاراته با بیان این جمله خاطرنشان کرد: یکی از بازیکنان و قهرمانان تنیس روی میز علیه مسئولان فدراسیون مصاحبه کرد و کم مانده بود محروم شود اما در کاراته هر فردی هر حرفی می‌خواهد می‌زند و حاشیه‌سازی‌ می‌کند اما فدراسیون هیچ برخوردی با آنها نمی‌کند. البته معتقدم آنهایی که امروز انتقاد می‌کنند در زمان حضورشان در فدراسیون به اندازه زمان حضور سمندر مدال نداشته‌ایم ولی متأسفانه برخی‌ها به این مسائل توجه نمی‌کنند و قاعده بازی را قبول ندارند.

رهنما عنوان کرد: در زمان ریاست سمندر و همکاری آشوری با او دو بار کاراته ایران آقایی کرده است. یک بار در بازی‌های آسیایی دوحه و دیگری در رقابت‌های جهانی فنلاند. کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف بین این دو هستند به دنبال لطمه زدن به کاراته ایران هستند. همه گروه‌ها و منتقدان یا همان حاشیه‌سازان باید به قاعده بازی تن بدهند و هیچکس هم به آنچه برای کشورش انجام داده منت نگذارد.

وی گفت: به شخصه هر چه دارم از کاراته است و هیچ وقت سر کسی منت نگذاشته‌ام. هر ورزشکاری که می‌‌گوید به خاطر مردم و پرچم کشورم رفتم به فلان مسابقات و تلاش کردم، راه انحراف را رفته است. در کنار این موضوع باید برخی موضوعات را قانونمند کرد. به طور مثال مربیانی که مدعی حضور در تیم ملی هستند باید شاخص‌هایی داشته باشند. به طور مثال میزان تحصیلات آنها در نظر گرفته شود و یا اینکه حداقل پنج ورزشکار به تیم ملی معرفی کرده باشند. بدترین نتیجه کاراته ایران در رقابت‌های آسیایی در زمان همین افرادی به دست آمد که امروز تخریب می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تأکید کرد: ریشه بازیکن‌سالاری باید خشک شود و تا این کار صورت نگیرد، نمی‌توان کار کرد. قهرمانی که از روی سکو پایین آمد باید بداند که برای ادامه حضور در تیم ملی باید باز هم در رقابت‌های انتخابی حاضر شود. در چنین شرایطی است که می‌توان به آینده امیدوار بود و اصولی کار کرد. این کار نه مریخ‌نوردی است و نه آپولو سازی و می‌توان با قانونمداری آن را انجام داد.

وی در جواب برخی از منتقدان که معتقدند او به خاطر جوایز بازی‌های آسیایی سرمربیگری تیم ملی کاراته را قبول کرده است نیز گفت: این افرادی که امروز مرا به این موضوع محکوم می‌کنند خودشان آلوده به تخلفات هستند. آنها مدال برنز گرفتند و خانه‌دار شدند و برخی افراد مدل طلا گرفتند و تنها سیم‌کارت تلفن همراه جایزه گرفتند!

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon