رسیدن به رشد ۸ درصدی در کشور امکان‌پذیر است / مقابله با تحریم کوچکترین هدف اقتصاد مقاومتی

رسیدن به رشد 8 درصدی در کشور امکان‌پذیر است / مقابله با تحریم کوچکترین هدف اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقابله با تحریم کوچکترین هدف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نباید ابلاغ این سیاست‌ها را صرفاً در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان تعبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدابراهیم مداحی صبح امروز در کارگاه آموزشی تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سنندج با اشاره به اهداف بلند و متعالی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: مقابله با تحریم کوچکترین هدف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نباید ابلاغ این سیاست‌های را صرفاً در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان تبیین کرد.

وی گفت: تحریم‌ها علیه کشور در ابعاد مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته و اهداف متعالی که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نهفته است را نباید صرفاً به سیاست‌هایی برای مقابله با تحریم اقتصادی تعبیر کرد.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توانمندی‌های کشور در ابعاد مختلف تصریح کرد: کشور با لحاظ شاخص‌های نظامی، سیاسی و امنیتی قدرت اول منطقه و جزو 10 قدرت برتر جهان است.

وی گفت: با در نظر گرفتن شاخصی چون امنیت پایدار در کشور ملاحظه می‌شود که پدیده شومی چون داعش که با اعمال خود وجدان‌های انسانی در جهان را جریحه‌دار کرده برای همه تهدید است ولی همین تهدید جهانی در سایه قدرت نظام اسلامی برای مرزهای ما یک فرصت محسوب می‌شود.

مداحی با اشاره به رتبه کشور در جهان در شاخص‌های مختلف افزود: ایران در شاخص علم و فناوری در جهان رتبه 44، شاخص اقتصادی رتبه 37، شاخص سرزمینی رتبه 10، شاخص فرهنگی رتبه 26، شاخص سیاسی و حکومتی رتیه 45، شاخص فرامرزی رتبه 63، شاخص فضایی رتبه 26 و در شاخص نظامی رتبه 13 جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی به برنامه‌های تدوین شده چشم‌انداز در کشور اشاره کرد و گفت: چشم‌انداز شرط بقای ایرانیان است چرا که چشم‌انداز به نقد کشیدن خود برای رفع مشکلات و کاستی‌ها و در واقع اکسیر همگرایی در کشور است که بنا دارد ما را به قدرت برساند.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برنامه چشم‌انداز از قانون اساسی تأثیر می‌گیردو بر قوانین جاری کشور اثر می‌گذارد.

وی به توانمندی‌های بالقوه موجود در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در مجموع ذخایر نفتی و گازی رتبه اول جهان را دارد و این امر فی‌نفسه یک قدرت به شمار می‌آید.

مداحی یکی دیگر از مؤلفه‌های توانمندی کشور را بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: ظرفیت کشاورزی کشور پاسخگوی 300 میلیون نفر جمعیت است و با لحاظ همه توانمندی‌هایی که در کشور وجود دارد رسیدن به رشد 8 درصد امری ممکن است.

وی به اهداف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: هدف از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهبود شرایط زندگی مردم با در نظر گرفتن تکانه‌های اقتصادی، تخاصمی و بلایای طبیعی است.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسئولان با اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به دنبال رسیدن به قدرتی هستند که رفاه، آسایش و حیات طیبه را برای همه شهروندان در ایران اسلامی رقم بزند.

وی به وضعیت استان کردستان اشاره کرد و گفت: دغدغه‌های استاندار کردستان در ارتباط با این استان همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و این امر فرصتی ارزشمند برای توسعه استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon