کرامت انسانی باید در رفتار، گفتار و کردار انسان جاری باشد

کرامت انسانی باید در رفتار، گفتار و کردار انسان جاری باشد

خبرگزاری تسنیم: نشست علمی تخصصی «زنان و توازن، مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی جمعیتی» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست علمی تخصصی «زنان و توازن، مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی جمعیتی» امروز صبح با حضور ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و گروهی از فعالان اقتصادی و فرهنگی زنان چین در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. 

در ابتدای این برنامه ابراهیمی ترکمان ضمن ابراز خوشامدگویی به حاضران در این جلسه گفت: سال گذشته اولین سمینار مشترک با فدراسیون سراسری چین با حضور هیئتی از بانوان ایرانی در پکن با موضوع نقش زنان در آموزش و تربیت خانواده و گسترش فرهنگ برگزار شد و نتیجه سمینار و تبادل نظرات و گفت‌وگوها نشان داد که بانوان دو کشور بیش از آنچه تا آن زمان به نظر می‌رسید، زمینه‌های مشترک برای بحث و تبادل نظر دارند و این مسئله ریشه در تاریخ روابط دو کشور است. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اشتراکات تاریخی این دو کشور ابراز کرد: هم اکنون در نگرش مشترک دولتمردان ایران و چین به مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... چه در بعد داخلی و منطقه‌ای و چه در ابعاد جهانی به چشم می‌خورد که این می‌تواند بهترین محمل برای گسترش همکاری‌های دو کشو ر و تبادل تجربیات در تمامی زمینه‌ها باشد. 

ترکمان افزود: از دیگر مسائلی که می‌تواند زمینه‌سازی همکاری و ارتباطات بیشتردو کشور بخصوص در مسئله فرهنگی شود مباحث مربوط به زنان است. انقلاب اسلامی ایران چه در زمان مبارزه و چه بسیاری از پیروزی‌ها نگاه ویژه‌ای به نقش زنان در عرصه خانواده و اجتماع داشته است. حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذاری انقلاب اسلامی بر حضور زنان ایرانی در تمامی عرصه‌ها با حفظ ارزشهای دینی تاکید داشتند و دیدگاه‌‌های تنگ نظرانه که به محدودیت ناصحیح زنان می‌انجامد را رد کردند. 

وی افزود:‌کرامت انسانی مهمترین امتیاز انسانی است که باید بر آن تاکید کرد. این امتیاز چیزی جز همان انتخاب‌گری و توان تشخیص نیست این نگاه باید در همه زندگی، رفتارها، گفتارها و کردارهای انسان جاری و ساری باشد و هرگونه رفتار که با این اصل آفرینش انسان در تضاد باشد از سوی هیچ کس و نیرو و قدرتی پذیرفته نیست و با انسانیت انسان ناهماهنگ است و انسان نباید چنین رفتاری را بپذیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به وضعیت زنان در جهان تصریح کرد: اگر نگاهی به وضعیت زنان در برخی از کشورهای منطقه اندازید هنوز چنین دیدگاه‌هایی که با تمسک به دلایل دینی حضور زن را در اجتماعی محدود می‌کنند خواهید دید و متاسفانه این طرز تفکر همان دیدگاهی است که امروزه در قالب گروه‌هایی چون داعش و مانند آن قد علم کرده و به نام اسلام به خونریزی و ترور در کشورهای منطقه دست می‌زنند و با زنان رفتارهایی رامی‌کنند که حتی چندین قرن که بشر به بلوغ کنونی نرسیده بود نمی‌کردند. 

ترکمان خاطرنشان کرد: قرآن در همه مواردی که برای انسان تعیین تکلیف می‌کند این اصل را در نظر می‌گیرد و در هر جا که رفتاری بااین اصل نابرابر باشد به ترک آن و هر چیزی که این اصل را تقویت کند دستور می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: حضور زنان در ستوه مختلف مدیریتی کشور، در صحنه‌های سیاسی و انتخاباتی، در عرصه‌های هنری و فرهنگی و آموزشی بسیار چشمگیر است که امیدوارم در این سمینار مورد توجه قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران