تلاش داعش برای محاصره کامل عین العرب با شکست روبرو شد

تلاش داعش برای محاصره کامل عین العرب با شکست روبرو شد

خبرگزاری تسنیم: تلاش‌های مکرر گروهک تروریستی داعش برای محاصره کامل نیروهای دفاع مردمی کُرد در شهر عین العرب به دلیل مقاومت شدید این نیروها با شکست روبرو شده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند، شهر عین العرب (کوبانی) را از مناطق مرزی ترکیه جدا کرده و به این وسیله مبارزان کُرد موجود در داخل این شهر را از چهار سوی آنان محاصره کند، اما تاکنون کلیه تلاش‌های این گروه تروریستی برای اشغال مناطق مرزی و شمالی کوبانی به دلیل مقاومت بسیار شدید گروه‌های دفاع مردمی کُرد با شکست روبرو شده است.

نیروهای دفاع مردمی، آخرین حمله داعش برای به کنترل در آوردن نقاط هم مرز با ترکیه را نیز ناکام گذاشتند، برخی منابع پزشکی در شهر "تل الابیض" در حومه شرقی شهر "رقه" تاکید کرده‌اند، طی چهار روز گذشته جسد بیش از 70 تروریست داعشی که طی درگیری با مدافعان شهر عین العرب کشته شده بودند، به بیمارستان مرکزی این شهر منتقل شده است.

برخی منابع کُرد تاکید کرده‌اند که علی رغم حملات جنگنده‌های ائتلاف به گروه تروریستی داعش، این گروه تلاش خود برای اشغال نقاط مرزی با ترکیه را بیشتر کرده است.

برخی شاهدان عینی از شهر کوبانی گزارش دادند، از شب گذشته تاکنون شاهد شدیدترین درگیری‌ها بودیم و داعش از چندین طرف به سوی ما هجوم آورد، هنگامی که امروز صبح به خیابان‌ها رفتیم با تعداد بسیار زیادی خودروی سوخته و خمپاره‌های عمل نکرده مواجه شدیم.

همچنین شبکه خبری المیادین اعلام کرد، سخنگوی نیروهای کُرد تاکید کرده است که مقادیر بسیار زیادی کمک‌های تسلیحاتی وارد شهر کوبانی شده است.

از سوی دیگر هزاران دانشجو در حمایت از عین العرب در استانبول اقدام به بر پایی راهپیمایی کرده و شعار دادند که اگر امروز کوبانی سقوط کند فردا استانبول سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان