تامین قطعات راه‌آهن همدان-سنندج به مشکل خورد/آخوندی فردا به مجلس توضیح می‌دهد

تامین قطعات راه‌آهن همدان-سنندج به مشکل خورد/آخوندی فردا به مجلس توضیح می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که موضوع اخطار کارشناسان سازمان هواپیمایی درباره نقص فنی آنتونوف ۱۴۰ در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، گفت: آخوندی فردا برای توضیح درباره راه‌آهن همدان-سنندج به مجلس می‌آید.

علی‌نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم موضوع اخطار کارشناسان درباره نقص فنی آنتونوف 140 و تاکید بر عدم استفاده از آن بحث شد و مقرر شد گزارش نهایی در رابطه با این مسئله را رسماً به کمیسیون عمران اعلام کنند.

وی تصریح کرد:‌ احتمالا فردا وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران در این رابطه صحبت خواهد کرد، گرچه نمی‌دانم این موضوع در دستور کار کمیسیون باشد.

وی همچنین در رابطه راه‌آهن غرب گفت: این پروژه در حال انجام است، اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی به شدت و قدرت قبلی نیست ولی با این حال ساخت این پروژه در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون عمران  یادآور شد: آقای خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در رابطه با کُند شدن روند ساخت راه‌آهن همدان-سنندج از وزیر راه و شهرسازی سئوال دارد که فردا در کمیسیون مطرح خواهد شد.

چهاردولی با اشاره به دلیل کُند شدن این پروژه گفت: باید یک سری از قطعات ریلی از خارج تامین شود که متاسفانه در این ورود مقداری مشکل دارند.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت فیزیکی 28 درصدی ایستگاه ساوه و همدان راه‌آهن تهران-همدان خبر داده و گفته بود: 70 کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است.

علی نورزاد با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی زیرسازی این خط ریلی حدفاصل تهران-همدان حدود92 درصد است، افزود: راه آهن تهران-همدان- سنندج از طریق دو استان همدان و سنندج و همچنین ارتباط با مسیر راه آهن اراک- کرمانشاه- مرز خسروی در راستای اتصال شبکه ریلی ایران به کشور عراق از سال 1385 اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر، کریدور ریلی شرقی – غربی کشور برقرار و امکان حمل ترانزیت بار و مسافر در کریدور مذکور فراهم خواهد شد.

وی طول کل این طرح را حدود 420 کیلومتر اعلام و اضافه کرد: این خط ریلی در دو بخش تهران – همدان و همدان – سنندج تعریف شده که حد فاصل تهران – همدان در قالب 5 قطعه و12 ایستگاه شامل یک ایستگاه تشکیلاتی در همدان و سه ایستگاه مسافری در شهرهای ساوه، فامنین و نوبران در دست اجرا است.

نورزاد خاطرنشان کرد: حدفاصل همدان – سنندج نیز مسیر پس از عبور از دشت های حاصل خیز همدان و شهر بهار و ارتفاعات قره داغ و آق بلاغ در منطقه داشبلاغ وارد حوزه استحفاظی استان کردستان شده و با عبور از دشت‌های مزروعی قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج می رسد که این بخش در 3 قطعه اجرایی با 7 ایستگاه تعریف شده که پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی آن 50 درصد است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه