نگاه اسلام به زنان همیشه عادلانه بوده است

نگاه اسلام به زنان همیشه عادلانه بوده است

خبرگزاری تسنیم: نشست علمی تخصصی «زنان و توازن مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی جمعیتی» باحضور زنان و فعالان فرهنگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشست علمی تخصصی زنان و توازن مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی جمعیتی میان ایران و چین گفت: کشور چین در زمانی که ایران مقابل تحریم‌های ناروا دست و پنجه نرم می‌کرد از ایران حمایت‌ کرد. حتی در لغات فارسی که در زبان چین آمده است حاصل تعاملات فراوان این دو کشور است. 

وی با اشاره به توصیه پیامبر اکرم(ص) که باید با دیگر کشورها تبادلات علمی، اقتصادی و سیاسی داشته باشیم گفت: اگر ما در این نشست هستیم، لبیک‌گویی به توصیه ایشان است. باید تعاملات بیشتر در عرصه مسائل زنان در کشور وجود داشته باشد که متناسب با فطرت انسان‌ها باشد. 

افتخاری افزود: همیشه نگاه اسلام به زنان به صورت عادلانه بوده است. زنان هم در کنار مردان دارای محدودیت‌های دولتی، مدیریتی هستند. همیشه عدالت و توازن بین آنها وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش و کوشش زنان در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابراز کرد: تلاش اقتصادی زنان و درآمدی که آنان کسب می‌کنند برای خودشان است و مالک همیشگی آن هستند. برای دفاع از حقوق زنان هیچ کم و کاستی وجود ندارد. 

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: کنترل جمعیت قبل از انقلاب شروع شد. بعد از انقلاب و در دوره دفاع مقدس رشد چشمگیر جمعیت را شاهد بودیم اما بعد از گذشت مدت زمانی تبلیغاتی برای کنترل جمعیت صورت گرفت و این عدم نظارت بر کنترل جمعیت باعث شد که به کاهش جمعیت منجر شود. 

افتخاری افزود: زنان از لحاظ اقتصادی در جامعه بسیار موفق عمل کرده‌اند. اخلاق و محبت در خانواده سبب می‌شود تا زن و مرد درآمد خود را برای رفاه و سعادت خود و اعضای خانواده به کار بگیرند. 

وی با اشاره به تعاملات مختلف در تمام عرصه‌ها بین کشور ایران و چین گفت: ما تعاملات خوبی باکشور برادرمان چین داشته‌ایم. در تمام زمینه ها تعاملات علمی، پارلمانی، حزبی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته است که در تمام این زمینه‌ها و موضوعات موفق عمل کرده‌ایم. 

افتخاری در پایان گفت: امیدوارم که از سوی مجامع بین‌المللی برای ایجاد تعاملات هر چه بیشتر مورد تشویق و ترغیب قرار بگیریم.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران