نرخ اینترنت آزاد ۳G با GPRS متفاوت است

نرخ اینترنت آزاد 3G با GPRS متفاوت است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه تعرفه دیتای آزاد ۳G همچون GPRS نیست، گفت: اپراتورها برای اینترنت آزاد ۳G (خارج از بسته) نمی‌توانند بیشتر از ۳ ریال بگیرند.

علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در زمینه تعرفه اینترنت آزاد نسل سوم مصوبه‌ای نداشته‌ایم، اظهار کرد: اپراتورها در این زمینه نمی‌توانند تعرفه‌ای همچون GPRS داشته باشند زیرا تعرفه جی‌پی‌آراِس در ساعات اوج مصرف اپراتورهای اول و دوم، برای هر کیلو بایت 4 و 5 ریال است در صورتیکه تعرفه 3G خارج از بسته باید نهایتا سه ریال باشد.

وی عنوان کرد: مصوبه خاصی را در زمینه تعرفه دیتای آزاد نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی نداشته‌ایم اما مطالعاتی را در زمینه تجمیع تعرفه‌های GPRS، 3G و 4G به شکل آزاد داشته‌ایم و می‌خواهیم با ثبات بازار، به رقم میانگینی برای استفاده از این نسل‌ها برسیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین درباره اینکه با گران بودن خدمات GPRS گمان می‌کنید اگر تعرفه 3G و 4G را با آن جمع کنیم، تعرفه آزاد روی چه عددی قرار گیرد؟، گفت: براساس مطالعاتی که برای یکسان‌سازی تعرفه GPRS و دیتای نسل‌های سوم و چهارم شده، فعلا ذهن‌مان روی عددی بین نیم و یک ریال است اما همچنان مصوبه‌ای در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک