نباید اجازه داد عده‌ای قاچاقچی عرصه را برای امرار معاش مرزنشینان تنگ کنند

نباید اجازه داد عده‌ای قاچاقچی عرصه را برای امرار معاش مرزنشینان تنگ کنند

خبرگزاری تسنیم: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید اجازه دهیم عده‌ای قاچاقچی، عرصه را برای امرار معاش مرزنشینان از طریق مرز تنگ کرده و مردم را از حقشان محروم سازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی‌اوسط هاشمی در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی، معاونان و روسای شعب سیستان و بلوچستان با تبریک سالگرد تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: ما باید نقد درون تشکیلاتی داشته باشیم و ارتباط با اقشار مختلف جامعه مانند مجامع امور صنفی و تجار و ارتباط با بخش‌های مختلف با در نظر گرفتن واقعیت جغرافیای منطقه مدنظر باشد.

وی افزود: وظیفه ما این است که در کار مرز تسهیل داشته و ایجاد فرصت کنیم نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم به گریز از قانون روی آورند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز پدیده ملی است و منطقه‌ای نیست و اثر آن بر امنیت و اقتصاد ملی است و نگاه ما هم باید به این مقوله ملی باشد.

هاشمی با درخواست تکریم به قانون با ارائه عملکردهای درست، تعامل بیشتر مراجع قضایی با یکدیگر را ضروری دانست و تاکید کرد: با قاچاقچیان بزرگ باید برخورد جدی به همراه ایستادگی بدون ملاحظه صورت پذیرد و این برخورد نباید سبب بسته شدن مرز بر روی مرزنشینانی که از این طریق اقدام به امرار معاش حلال می‌کنند، شود.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای قاچاقچی، عرصه را برای امرار معاش مرزنشینان از طریق مرز تنگ کرده و مردم را از حقشان محروم سازند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در برخورد با قاچاق کالا باید قانون ملاک عمل باشد و پرهیز از برداشت‌های سلیقه‌ای از قانون و احترام به حق مجاورت مرزنشینان در مبادلات قانونی کالا در حد تجارت چمدانی راه را بر قانون گریزی می‌بندد.

هاشمی عنوان کرد: نگاه برابر در قانون و برخورد با قاچاقچیان عمده به کاهش قاچاق کمک می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان هم در این دیدار با تشریح عملکرد، وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های تعزیرات حکومتی به ارائه گزارش آمار و عملکرد شعب تعزیرات حکومتی در سطح استان پرداخت.

سید مرتضی مدنی فدکی به تلاش‌هایی که در دو سال اخیر توسط این اداره‌کل صورت پذیرفته اشاره کرد و گفت: در این راستا، جایگاه تعزیرات حکومتی استان به رتبه 7 کشوری ارتقاء یافته و حداکثر زمان رسیدگی به پرونده‌های مطروحه نیز به 20 روز رسیده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon