شکایت ۱۰ نماینده مجلس از هیئت مرکزی جذب وزارت علوم/ کمیسیون آموزش هیئت بررسی تشکیل داد

شکایت 10 نماینده مجلس از هیئت مرکزی جذب وزارت علوم/ کمیسیون آموزش هیئت بررسی تشکیل داد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل هیئت بررسی عملکرد مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم در مجلس براساس شکایت ۱۰ نماینده از مرکز جذب وزارت علوم خبر داد.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تشکیل هیئت بررسی عملکرد مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم در مجلس، اظهار داشت: براساس ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر اینکه 10 نماینده از عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون از رئیس‌جمهور، وزیر و یا هر مسئول اجرایی دیگری می‌توانند شکایت داشته باشند و هیئت‌رئیسه مجلس موظف است مورد شکایت را در اسرع وقت به کمیسیون مربوطه برای اظهارنظر ارجاع  دهد لذا بر همین اساس، هیئت بررسی عملکرد مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم در مجلس تشکیل شده است.

وی افزود: 10 نفر از همکاران ما در مجلس از مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم و بخش‌های تابعه آن شکایت داشتند، مبنی بر اینکه این مرکز به جای اینکه در دانشگاه‌ها هیئت جذب را در زمینه جذب هیئت‌رئیسه و بورسیه تقویت کند، این هیئت را کم‌رنگ‌تر کرده و گروه‌های تخصصی را فعال کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون آموزش بحث و مقرر شد هیئتی تشکیل شود تا این مسئله بررسی میدانی شود و حقیقت در این زمینه کشف شود. پس از آن، نتایج به دست آمده در این هیئت به هیئت‌رئیسه مجلس برای اقدام ارجاع داده می‌شود و اگر نتیجه هیئت مثبت باشد، هیئت‌رئیسه این شکایت را به قوه قضائیه ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon