طرح «تعالی آموزشگاهی» در ۵۷۰۰ مدرسه کشور اجرا می‌شود/ ایجاد رشته «بورس» در هنرستان‌های کشور

طرح «تعالی آموزشگاهی» در 5700 مدرسه کشور اجرا می‌شود/ ایجاد رشته «بورس» در هنرستان‌های کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح «تعالی مدیریت آموزشگاهی» در کشور گفت: پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه کشور در طرح ملی تعالی مدیریت آموزشگاهی مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی زرافشان صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن شهید مطهری سمنان اظهار کرد: ارتقای عملکرد واحدهای آموزشی از مهمترین اهداف این طرح ملی است.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی در واقع جامع و سامان یافته به مدرسه دارد عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری تدوین شده و در حال اجرا است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر برنامه‌محور شدن مدیریت مدارس در اجرای طرح تعالی مدیرت آموزشگاهی عنوان کرد: در این طرح، مدیر با همکاری عوامل مدرسه برنامه‌های خود را برای بهبود عملکرد کلی مدیریت و  ارتقای سطح کیفی آموزشگاه تدوین و آن را اجرایی می‌کنند.

زرافشان با اشاره به علاقه و استقبال زیاد دانش‌آموزان و جامعه به موضوع بورس و لزوم ایجاد رشته تحصیلی «بورس» تصریح کرد: این رشته تحصیلی پرطرفدار و ضروری، با همکاری بورس اوراق بهادار کشور به عنوان رشته تحصیلی جدید در سال تحصیلی جاری در برخی هنرستانهای کشور تعریف و استانداردهای آن نیز تدوین شد.

وی با بیان اینکه با حمایت بورس اوراق بهادار کشور شغل دانش آموختگان در رشته بورس نیز از طریق این سازمان اقتصادی پیش بینی شده است گفت: با این اقدام، در حقیقت، آموزش، کارآفرینی و اشتغالزایی در رشته بورس از قبل محقق شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بیش از 800 هزار دانش آموز کشور در شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش آموزش و پرورش خبر داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon