عباسی: زمانی به کسب سهمیه فکر می‌کنم که شرایط برای بهتر شدنم فراهم باشد

عباسی: زمانی به کسب سهمیه فکر می‌کنم که شرایط برای بهتر شدنم فراهم باشد

خبرگزاری تسنیم: بانوی قایقران کشورمان تأکید کرد، فعلاً به کسب سهمیه المپیک ریو فکر نمی‌کند.

سولماز عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص مدال برنزی که در مسابقات قایقرانی بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کرد، اظهار داشت: تنها برای کسب مدال به بازی‌های آسیایی رفته بودم و برای دستیابی به بهترین مدال سخت تمرین کردم و تمرینات دشواری را پشت سر گذاشتم. این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و همه اعضای تیم انگیزه زیادی برای کسب مدال داشتند و برای اینکه بدون مدال بر نگردیم تمرکز کردیم و تمام توان خود را به کار گرفتیم.

وی در ادامه افزود: پیش از آغاز مسابقات و با ارزیابی منطقی و دقیق از حریفان، مدال برنز من قابل پیش‌بینی بود ولی تمام تلاش خود را انجام دادم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و بالاتر از حد انتظار ظاهر شوم.

بانوی ملی‌پوش قایقرانی کشورمان در خصوص تأثیر مدال برنز بازی‌های آسیایی و تجربه حضور در المپیک لندن، بر عملکردش برای شرکت در پیکارهای پیش رو به ویژه بازی‌های المپیک ریو گفت:‌ به خاطر توقعاتی که دیگران و خودم دارم، دوست دارم اگر قرار است در المپیک بعدی حاضر شوم، با بهترین نتیجه به کشورم برگردم و شرایط آینده فدراسیون در تصمیماتی که برای حضور در المپیک می‌گیرم بسیار مؤثر است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای من کسب سهمیه المپیک در اولویت نیست، چون خودم حساسیت زیادی دارم و نمی‌خواهم چه به دلایل شخصی و چه غیرشخصی، زمانی که فکر می‌کنم نمی‌توانم در المپیک بهترین نتیجه را بگیرم، راهی این میدان بزرگ شوم. اگر بدانم سطح ورزشی من تا المپیک آینده ارتقا پیدا نخواهد کرد، مطمئناً در رقابت‌های کسب سهمیه شرکت نمی‌کنم. فعلاً که برنامه‌ای برای شرکت در المپیک ندارم.

عباسی در ادامه یادآور شد: هم شرایط فدراسیون و هم شرایط شخصی‌ام در این تصمیم تأثیر دارد. مطمئناً اگر بخواهم در المپیک شرکت کنم باید با روحیه استارت بزنم که البته همین الان هم برای استارت زدن دیر است.

بانوی ملی‌پوش قایقرانی کشورمان در واکنش به این موضوع که برخی از قایقرانان معتقدند روند تمرینات در فدراسیون قایقرانی غیرحرفه‌ای بوده و برنامه‌ها سطح بالا نبوده است و در کنار آن حواشی و تحولات فدراسیون در نتایج تیم مؤثر بوده است، گفت: به نظر من کوچکترین اتفاقات روی صدم ثانیه رکورد ورزشکار تأثیرگذار است. می‌دانم تمام افرادی که در هر دوره در فدراسیون بودند چه قبل از این اتفاقات و چه بعد از آن، تلاش کردند تا شرایط ایده‌آل باشد اما هیچ گاه ورزش ما در شرایط ایده‌آل قرار نداشته و امیدوارم چه من باشم و چه نباشم، شرایط ورزش به خصوص برای خانم‌ها ایده‌آل باشد تا نتایج خوبی کسب شود.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون در خصوص حمایت مسئولان از ورزش بانوان نیز گفت: تصورم این است که نتایجی که در این دوره رقم خورد، علاوه بر تلاش و انگیزه بانوان، به حمایت مسئولان ورزش از بانوان نیز برمی‌گردد. به علاوه پوشش مطبوعات نیز در کنار سایر عوامل در موفقیت خانم‌ها تأثیرگذار بوده ولی ما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم و اگر حمایت‌ها ادامه داشته باشد، روزی می‌رسد که تعداد مدال‌های بانوان بیشتر از آقایان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon