کمیسیون عالی مشترک بین ایران و ارمنستان تشکیل می‌شود

کمیسیون عالی مشترک بین ایران و ارمنستان تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌و‌گوهای صورت گرفته بین ایران و ارمنستان در سفر نخست وزیر این کشور به تهران گفت: توافق کردیم تا کمیسیونی عالی به ریاست نخست‌وزیر ارمنستان و معاون اول رئیس‌جمهور ایران تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و هویک آبراهامیان نخست‌وزیر ارمنستان پس از مذاکره و گفت‌وگو با یکدیگر در نشست‌خبری مشترک شرکت کردند.

جهانگیری ضمن خیر مقدم به نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت همراه، گفت: ایران روابط خوبی با ارمنستان در زمینه‌های مختلف دارد و الگوی روابط خوب در دهه‌های گذشته هستیم.

وی افزود: در جلسه‌ای طولانی به مسائل فی‌مابین توجه کردیم و بحث‌های لازم صورت گرفت. توافق کردیم تا کمیسیونی عالی مشترک به ریاست نخست‌وزیر ارمنستان و معاون اول رئیس‌جمهور ایران تشکیل شود، همچنین کمیسیون مشترکی نیز بین هر یک از وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود که نظارت عالی آن توسط معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیری ارمنستان خواهد بود.

جهانگیری با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور ایران و ارمنستان 300 میلیون دلار است، گفت: در حال حاضر به کشور ارمنستان گاز صادر می‌کنیم و در مقابل برق از این کشور به داخل وارد می‌کنیم و علاوه بر آن کالاهای دیگری بین دو کشور مبادله می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وزرای انرژی دو طرف در این جلسه در خصوص پروژه‌های مختلف صحبت کردند و در خصوص خط سوم انتقال برق و احداث نیروگاه برق آبی در ارمنستان توافقاتی صورت گرفت که با کلیات آن موافقت شد.

وی با بیان اینکه زمینه محیط زیست و مسائل فرهنگی نیز تفاهماتی صورت گرفت، گفت: با توجه به اینکه ارمنستان به تازگی عضو اوراسیا شده، فرصت مناسبی برای بخش خصوصی دو کشور فراهم می‌شود تا کالاهایی را به همدیگر و کشورهای مجاور صادر کنیم.

به گزارش تسنیم، نخست‌وزیر ارمنستان نیز ضمن قدردانی از پذیرایی هیئت ایرانی در سفر به تهران، گفت: ما از معاون اول تشکر می‌کنیم که امروز به گرمی پذیرای ما بودند.

وی ادامه داد: در زمینه‌های مختلفی بین دو کشور تفاهماتی صورت گرفت و ما از این تفاهمات ابراز رضایت کردیم و در خصوص پروژه‌های مختلف نیز پیش‌بینی‌هایی داشتیم.

نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه لیست بزرگ موضوعاتی در زمینه‌های آموزش، اقتصاد و فرهنگ بین دو کشور و رفت‌و آمدهای منطقه‌ای بحث‌هایی بین دو طرف صورت گرفت، گفت: اهمیت فعالیت کمیسیون مشترک دو کشور بالا خواهد بود و قطعا یک ساختار مهمی برای پیشرفت روابط اقتصادی دو کشور برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی ضمن قدردانی از ایران به دلیل حفظ میراث فرهنگی ارمنستان و احترام به جامعه ارمنی حاضر در ایران، تصریح کرد: دو کشور روابط گرم و دوستانه‌ای با هم دارند و از آقای جهانگیری نیز رسما دعوت کردیم که در آینده و در یک فرصت مناسب به ارمنستان سفر کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما کار زیادی پیش‌رو داریم و دولت ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای پیشرفت و توسعه روابط دو کشور دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon