بهای نفت با تلاش ایران برای جلوگیری از افت قیمت‌ها صعودی شد

بهای نفت با تلاش ایران برای جلوگیری از افت قیمت‌ها صعودی شد

خبرگزاری تسنیم: بلومبرگ اعلام کرد در حالی که ایران تلاش دارد از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کند قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و به ۸۶.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ طی گزارشی نوشت: قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای سومین روز متوالی افزایش یافت و این در حالی است که ایران اعلام کرد در تلاش است از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کند. همین مسئله موجب ایجاد گمانه زنی هایی شد مبنی بر اینکه بزرگترین تولید کنندگان اوپک در حال اتخاذ تصمیمی به منظور حمایت از بازار هستند.
در نیویورک قیمت قراردهای نفتی برای تحویل در ماه های آینده با افزایش 0.9 درصدی روبرو شد و نسبت به قیمت پیشین خود که پایین ترین سطح طی دو سال گذشته بود، افزایش یافت.

دکتر روحانی رئیس جمهور ایران به وزیر نفت این کشور دستور داد از دیپلماسی به منظور توقف روند کاهشی قیمت نفت بهره بگیرد. طبق توافقنامه امضا شده از سوی عبدالله الهلال رئیس عملیات مشترک حوزه نفتی خفجی، عربستان سعودی و کویت کاهش تولید نفت از میدان مشترک خود را در 16 اکتبر آغاز کردند.
رئیس جمهور ایران به بیژن زنگنه وزیر نفت این کشور دستور داده است از "ابزار دیپلماسی نفت" به منظور تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت ها بهره بگیرد.
عربستان سعودی و کویت هشدار داده اند که کاهش فوری تولید توقف افت قیمت را تضمین نمی کند. 12 عضو اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تولید می کنند، در 27 نوامبر در وین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
حوزه نفتی خفجی با تولید  300,000بشکه در روز در منطقه ای مابین عربستان سعودی و کویت واقع شده است. یکی از مقامات آگاه که نخواست نامش فاش شود در 17 نوامبر اظهار داشت: «این حوزه نفتی مدتی به علت ایجاد نگرانی های زیست محیطی بسته شده بود.»
 قیمت نفت آمریکا به علت افزایش تولید از سوی آمریکا و تولید کنندگان اوپک، نسبت به نقطه اوج خود در ماه ژوئن، 23 درصد کاهش یافته است. طبق آمار وزارت انرژی آمریکا تولید نفت این کشور طی دو هفته متوالی به 8.95 میلیون بشکه در روز بالغ شده است که بیشترین میزان تولید نفت این کشور از ژوئن 1985 تاکنون است.
افزایش تولید اوپک، گمانه زنی هایی را مبنی بر رقابت اعضای این سازمان بر سر سهم بازار، ایجاد کرده است. گزارش ماهانه اوپک که در10  اکتبر منتشر شد نشان می دهد  این گروه در ماه سپتامبر،  30.47 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده که بیشترین میزان از آگوست 2013 تاکنون بوده است.
عراق به عنوان دومین تولید کننده نفت اوپک در نظر دارد صادرات نفت خود در ماه نوامبر را در پایانه نفتی بصره به 2.83 میلیون بشکه برساند. این بالاترین میزان تولید نفت عراق از حداقل سال 2012 است.

بر اساس این گزارش هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز دوشنبه 9 سنت افزایش یافت و به 86.25 دلار رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 38 سنت افزایش به 83.13 دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه