طرح‌های پرورش ماهی در رفسنجان اجرا می‌شود

طرح‌های پرورش ماهی در رفسنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: به زودی ۲ طرح پرورش ماهی در شهرستان رفسنجان اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان از استقبال خوب کشاورزان در راستای پرورش ماهی همزمان با کار کشاورزی در برخی شهرستان‌های استان از جمله رفسنجان خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های اخیر پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در این منطقه از رونق نسبتا خوبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در شهرستان‌های نوق و کشکوئیه از توابع رفسنجان در حال انجام است، افزود: در سال گذشته بیش از 100 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا، کپور و آمور در بخش‌های مختلف رفسنجان پرورش داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اجرای دو طرح پرورش ماهی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی رفسنجان، قرار دارد، گفت: با تامین بودجه دو طرح مذکور با مساحت دو هزار و 1200 مترمربع به مرحله اجرا درمی‌آیند.

سعیدی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مزارع گندم در کرمان خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با عناوین آشنایی با نحوه آماده سازی زمین،کشت مکانیزه گندم و مسائل مربوط به کشاورزی حفاظتی و همچنین آشنایی کشاورزان با نحوه  تغذیه گندم برگزار شد.

وی به همکاری مدیریت زراعت، مدیریت هماهنگی ترویج، محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در کارگاه آموزشی مدیریت مزارع گندم اشاره و تصریح کرد: این کارگاه با حضور بیش از 30 نفر از مدیران عامل شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، مسئولان ادارات ترویج و زراعت شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر و سیرجان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: در این کارگاه، مطالبی از قبیل نقش ماشین آلات کشاورزی در تهیه بستر مناسب بذر گندم، خاکورزی حفاظتی و چالش‌های مربوط به استفاده از آب شور در زراعت گندم به مخاطبان ارائه شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon