۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستایی مناطق مرزی کرمانشاه اختصاص یافت

2 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستایی مناطق مرزی کرمانشاه اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمانشاه گفت: فرآیند بهره‌وری و توسعه را می‌توان از روستا‌های پرجمعیت آغاز کرد که در این زمینه دو میلیارد تومان اعتبار برای فرمانداران مرزی دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی در نشست کارگروه توسعه روستایی و عشایری که صبح امروز با حضور مسئولان ارشد این کارگروه در کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: فرآیند برنامه‌های مرتبط با توسعه روستا‌های استان باید به صورت همه‌جانبه و هرچه سریع‌تر انجام شود.

استاندار کرمانشاه افزود: دولت تدبیر و امید در راستای ارتقاء روستا‌ها در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی اقدامات سازنده‌ای را در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار داده و استان کرمانشاه نیز به پیروی از این سیاست‌ها و در جهت برنامه‌های دولت به‌ویِژه ایجاد جنبش توسعه در روستا‌ها تلاش می‌کند.

رضایی بابادی با اشاره به ضروری بودن اجرای طرح‌های توسعه در روستا‌ها به‌ویژه روستاهای بالای500 خانوار افزود: اعتبارات مالی با توجه به ظرفیت‌های هر روستا تخصیص داده می‌شود و تمام مسئولان استان باید در جهت اجرای حرکت توسعه در روستا‌ها گام بردارند.

وی با اشاره به فعالیت 1336 دهیار در استان کرمانشاه گفت: باید امید تازه‌ای در روستا‌ها ایجاد شود و دهیاران پیرامون بحث توسعه روستاها در ابعاد مختلف عمرانی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

استاندار کرمانشاه حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته استان را اولویت نخست برنامه‌های خود عنوان و بیان کرد: وجود 60 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان وضعیت مناسبی نیست و باید به این موضوع هر چه سریعتر رسیدگی کرد.

استاندار کرمانشاه خواستار به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود استان در زمینه توسعه روستا‌ها شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه مؤسسات، نهادها، شرکت‌ها و نیز اختیارات قانونی به اندازه کافی در استان وجود دارد که باید از این امتیازات در جهت شکوفایی روستاها استفاده شود.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی سالیانه در استان کرمانشاه 450 میلی‌متر است افزود: شرایط مناسب آب ‌و هوایی و بارندگی می‌تواند زمینه مناسبی برای ارتقاء فعالیت‌های کشاورزی به‌ویژه نهال‌کاری در استان باشد.

استاندار کرمانشاه خواستار همکاری دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان در جهت توسعه روستا‌ها شد و بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که باید در مسیر توسعه به صورت جهشی اقدام شود فرآیند کار باید مثبت، جهشی و روبه جلو باشد و در راه رسیدن به هدف سرعت و گستردگی کارها بسیار مهم است.

رضایی بابادی با اشاره مشارکت100درصدی برخی روستا در انتخابات افزود: امروزه مردم در روستا‌ها از اطلاعات کافی پیرامون وضعیت موجود در کشور و نیز قدرت تحلیل اقتصادی و سیاسی بالایی برخوردارند که این امر بیانگر توجه بیشتر به پروژه‌های توسعه در استان است.

وی خواستار همکاری بیش از پیش کارگروه‌‌های توسعه روستایی و عشایری شد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت گاز، جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و اتحایه‌های فرش‌بافی باید در مسیر توسعه روستا‌ها برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهند که در صورت تأیید اعتبارات لازم اختصاص داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت توسعه نیافتگی استان گفت: مسئولان باید از بحث‌ها و حاشیه‌های بی‌حاصل دوری کنند و به وظیفه خود به عنوان عوامل اجرایی دولت در جهت تصمیم‌گیری برای طرح‌های پیشنهادی دولت گام بردارند.

رضایی بابادی با اشاره به اینکه در تمام روستا‌ها ظرفیت‌های لازم برای بهره‌وری و توسعه فراهم است بیان کرد: فرآیند بهره‌وری و توسعه را می‌توان از روستا‌های پرجمعیت آغاز کرد که در این زمینه دو میلیارد تومان اعتبار برای فرمانداران مرزی دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسته توسعه روستایی مبتنی بر آیین‌نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon