پیشرفت زنان یکی از معیارهای مهم در توسعه کشورها است

پیشرفت زنان یکی از معیارهای مهم در توسعه کشورها است

خبرگزاری تسنیم: یو هونگ چیو، معاون رییس و دبیر اتحادیه زنان چین، گفت: در جهان امروز، زنان به یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار و کلیدی در توسعه ملی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده‌اند. به نوعی می‌توان گفت، «قرن زنان» فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یو هونگ چیو، معاون رییس و دبیر اتحادیه زنان چین، در نشست علمی تخصصی «زنان و توازن مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی جمعیتی» میان ایران و چین گفت: به نمایندگی از اتحادیه سراسری زنان چین از میزبانی شایسته شما تشکر می‌کنم و آرزو دارم که در اینجا سمینار موفقی را در کنار یکدیگر سپری کنیم.
وی گفت: در جهان امروز، زنان به یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار و کلیدی در توسعه ملی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده‌اند که به نوعی می‌توان گفت، «قرن زنان» فرا رسیده است. پیشرفت زنان یکی از شاخص‌ها و معیارهای مهم در توسعه کشورها محسوب می‌شود.

رییس و دبیر اتحادیه زنان چین ادامه داد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، رشد و ترقی زنان به عنوان یک وظیفه استراتژیک بلند مدت در توسعه وجود دارد، در پی این موضوعات دولت چین همواره به اهمیت و نقش زنان در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی تاکید کرده است و تلاش‌های خوبی در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان، افزایش مشارکت زنان در توسعه اقتصادی و مدیریت اجتماعی، فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جهان گفت: زنان همیشه در تحقق بخشیدن ارزشهای زندگی تلاش و کوشش‌های فراوانی داشتند و در جامعه خود مدارج عالی را طی کردند.

رییس و دبیر اتحادیه زنان چین در پایان اظهار کرد: مردم چین و دیگر مردم جهان به دنبال صلح و دوستی و توسعه هستند. جهانیان برای برابری و اعتماد متقابل، همکاری برابر، تقویت همکاری صادقانه بین کشورها و تلاش عملی برای ترویج صلح و رفاه اجتماعی و توسعه همه جانبه، برابری جنسیتی و آزادی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران