امضای تفاهم‌نامه همکاری بین موزه دفاع مقدس و دانشگاه امام حسین(ع)

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین موزه دفاع مقدس و دانشگاه امام حسین(ع)

خبرگزاری تسنیم: سردار جواد خضرایی، مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و محمد رضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و محمد رضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سردار خضرایی پیش از امضای تفاهم نامه در جلسه ای که با حضور رئیس، مسئول نمایندگی ولی فقیه، رؤسای دانشکده‌ها و معاونین دانشگاه جامع امام حسین(ع ) برگزار شد گفت: از دانشگاه جامع امام حسین (ع) انتظار می‌رود که فعالیت‌های سپاه پاسداران را با رعایت جنبه‌های کارکردی و کاربردی دوران دفاع مقدس به ویژه جنبه های اخلاقی و تربیتی بیان کند.

وی افزود : داشتن کارکردهای تاکتیکی در عرصه نظامی مفید و موثر است اما مردم نیازمند کارکردهای حماسی دفاع مقدس هستند. نمایش تجهیزات و سلاح آشنا کردن مردم با دفاع مقدس نیست و شرایط تربیتی ایجاد نمی کند. ما در متن حماسه ایم و با یک عاشورای بزرگ مواجه ایم و نبایستی ابزار محور باشیم.

سردار خضرایی با اشاره به ایجاد مرکز داده‌ها (دیتا سنتر) در باغ موزه اظهار داشت: موزه دفاع مقدس در بخش ارائه اسناد و مدارک و فیلم و عکس دفاع مقدس مرکز داده‌ای با حجم چهارصد و شصت ترابایت افتتاح کرده که بزرگترین بانک اطلاعاتی دفاع مقدس در کشور است  و بنا داریم همه اسناد و مدارک دفاع مقدس را برای استفاده همگان منتشر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما رویکردهای دفاع مقدس را در اختیار مردم قرار نداده ایم، بعد می‌گوییم مردم علاقمند نیستند، فقط می گوییم «هفته دفاع مقدس گرامی باد» این یک ادای دین است اما از آن رویکرد اخلاقی و تربیتی بیرون نمی‌آید. بزرگترین خطر در مورد دفاع مقدس این است که اطلاعات دفاع مقدس که یک ثروت ملی است به عنوان یک ثروت شخصی استفاده شود و در اختیار دیگران گذاشته نشود. بایستی به جای عکس شهدا پیام شهدا را نشان دهیم. 

سردار خضرایی ادامه داد: دفاع مقدس برای مردم محترم است اما برای همه دغدغه نیست و احساس نمی کنند که بایستی از آن استفاده کنند. بایستی به سمتی برویم که رویکرد های اخلاقی و تربیتی دفاع مقدس به دغدغه مردم تبدیل شود.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به تلاش باغ موزه در این امر افزود: در این راستا 62 عنوان تحقیقاتی در باغ موزه دفاع مقدس با حضور اساتید علوم انسانی تهیه شده که 20 طرح آن به پیش نویس طرح تحقیقی توجیهی (پروپوزال) تبدیل شده است و از دانشگاه جامع امام حسین(ع) می خواهیم ضمن تهیه پروپوزال 42 طرح باقی مانده، تمامی 62 عنوان را تبدیل به طرح پژوهشی نماید و موزه از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

پیش از سخنان مدیر عامل باغ موزه ، دکتر محمد رضا حسنی آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) ضمن تسلیت حلول ماه محرم  گفت: بایستی پاسداری از اسلام را از حضرت امام حسین(ع) آموخت . دانشگاه امام حسین(ع) همان واقعه کربلا و واقعیات مهم آن دوران است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل