شرایط حساس منطقه و نیاز ضروی ارتش لبنان به کمک‌های ایران

شرایط حساس منطقه و نیاز ضروی ارتش لبنان به کمک‌های ایران

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه لبنانی نوشت در شرایط حساس و مبهم منطقه نیاز ضروری به کمک های تسلیحاتی فوری و غیر مشروط به ارتش لبنان برای مقابله با تروریست‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه لبنانی البناء نوشت که لبنان از درگیر‌یهای منطقه ای و بین المللی که در خاورمیانه شکل گرفته و پیامدهای منفی و مصیبت بار این درگیری ها نمی تواند سالم بماند. بنمابراین دست کم باید کاری کند که هزینه های سنگین این اتفاقات بر موسسات سیاسی و امنیتی و اقتصادی این کشور کاهش یابد، علاوه بر اینکه این تحولات ممکن است به ساختار مردمی لبنان که اساسا از بحران های متراکم و شکاف و درگیری رنج می برد، آسیب برساند.
دولت های دوست و برادر لبنان نیز نتوانستند در کمک به این کشور و مهار دستور کارهای مربوط به کشاندن این کشور به فتنه و جنگ سیار و درگیری منافع موفق عمل کنند. به این ترتیب بود که میز گفتگوها که در انواع متعدد در کشور برگزار شده بود، شکست خورد و گفتگو کنندگان از سران سیاسی و دولتی تا شخصیت های طایفه ای و مذهبی نتوانستند توافق یا تفاهمی را به آوردند و روزنه ای را در دیوار محکم اختلافات موجود در لبنان ایجاد کنند یا پایه های خارج کردن لبنان از دایره خطرات  موجود را بنا کنند. این موضوع البته عوامل داخلی و خارجی متعددی دارد که از جمله آن ها حضور برخی گروه های داخلی لبنان و قدرت داشتن آن ها در حمایت و پوشش سیاسی و مذهبی و فرقه ای بر روی اقدامات برخی از گروه‌های تکفیری است.
غیبت و ضعف دستگاه‌های دولتی و انحلال موسسات آن به بروز گروه های فرقه ای و مذهبی کمک می کند و باعث می شود دولت در برابر واقعیت تسلیم شود. از سوی دیگر این دولت نمی تواند از قدرت حاکمیت خود که رکن اساسی کشور و خدمت به شهروندان است، استفاده کند.
دولت های متعدد با وجود تغییر در نام ها و زمان ها در تضعیف نقش موسسات خود نقش داشتند و برای فرار از بحران ها  چالش های مختلف و پرونده ها را به تعویق و رکود و تغییر موقتی تصمیمات می انداختند تا اینکه مهار این روند از دست خارج شده و به این ترتیب برخی از حاکمیت و ضوابط و شرایط آن فرار می کنند.
جایگاهی که لبنان الان به آن رسیده، به علت اقدامات کسانی است که بر سرنوشت آن مسلط شده و مقدرات آن را در اختیار گرفتند و تنها روی وعده های خارجی تکیه کردند. آن ها هیچ فرصتی را برای تحرک خود باقی نگذاشتند تا دیدگاه های مستقل خود یا تصمیمات آزادانه را بیان کنند یا نمایندگی سیاسی مانند دولتمردان مستقل داشته باشند. آن ها از تجربه های گذشته دور و نزدیک نیز درس نگرفتند و منافع کشور را قربانی دستورالعمل ها و منافع خارجی قرار دادند.
برخی گروه های لبنانی از اوضاع کنونی درس نمی گیرند و این را درک نمی کنند که لبنان در خطر واقعی قرار دارد و تروریسم که به این کشور تجاوز کرده و در آنجا می‌جنگد، خطری است که بدون استثنا همه را در بر می گیرد و هیچ کس با هیچ شعار یا موضعی نمی‌تواند از این خطر دور باشد. آنها باور ندارند که لبنان از سوی گروهک داعش و فتنه گریها و تلاش هایی که برای تضعیف ارتش و از بین بردن یگان ها و گردان های آن صورت می گیرد، در معرض خطر قرار دارد، چرا که برنامه پروژه تروریستی تکفیری این است که موسسه نظامی ملی و جامع در کشور از بین برود و با انحلال آن مسیر آن ها برای اجرای پروژه های تجزبه طلبانه و فتنه انگیز  ویرانگر در کشور مهیا شود.
البته آن ها نمی دانند که برنامه‌هایشان رویا پردازی است و ارتش لبنان قوی است و عقیده ملی و مبارزاتی بالای دارد و می تواند تروریسم و پروژه‌های جهنمی آنها را شکست دهد. در این میان تجاوز به ارتش و مراکز آن و ترور یا بازداشت تعدادی از عناصر ارتش و پناه بردن به فریب تعدادی از عناصر ضعیف ارتش نیز نمی تواند ارزشی داشته باشد و جلوی این شکست را بگیرد.
حضور در کنار موسسات نظامی و حمایت از آن با تمامی امکانات مادی و نظامی و تجهیرات می تواند آن را در برابر تروریسم حمایت کرده و اهرم قدرت و توان مقابله بیشتر را در اختیار آن قرار دهد بنا بر این باید این تیم های سیاسی از ضربه زدن به کمک نظامی غیرمشروط ایران به ارتش دست برداشته و سیاست های منفی خود در این زمینه را کنار بگذارند. آن ها نباید در توهم تکیه بر وعده هایی باشند که به رکود کشیده شده و بارها به تعویق افتاده است، آن ها باید از ایران تشکر کنند که در این مرحله خطرناک که ارتش بیشترین نیاز را به این کمک ها دارد، این پیشنهاد را مطرح کرده است. اما با این وجود برخی از این افراد به بهانه تحریم بودن ایران، این کمک ها را نابجا می دانند.
نیاز به ارتش و مقاومت و در ورای این ها نیاز به ملت لبنان نیازی ضروری برای مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن و محافظت از لبنان در برابر توطئه های ویرانگر آن است. هر سخنی غیر از این یک اشتباه سیاسی و ملی بزرگ و گناهی نابخشودنی بر ضد کشور و شهروندان است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان